فانی: تحول در سازمان آموزش و پرورش تحول در منابع انسانی آن است

زاهدان (پانا) - وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: برگزاری همایش صد سالگی آموزش و پرورش سیستان و همزمانی آن را با سالروز ورود مقام معظم رهبری به این سامان را به فال نیک می‌گیریم.

کد مطلب: ۸۹۸۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
فانی: تحول در سازمان آموزش و پرورش تحول در منابع انسانی آن است

علی‌اضغر فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش در همایش یکصدمین سالگرد تاسیس آموزش و پرورش نوین در سیستان اظهار کرد: از کارکردهای آموزش و پرورش نوین در دنیا می توان به انتقال فرهنگ از این نسل به نسل بعدی، تامین نیروی انسانی برای جامعه، نوآوری و کمک به اقتصاد جامعه اشاره کرد.

او افزود: در قدیم هدف از آموختن دانستن و آموختن برای دانستن بود، بعدها آموختن برای به کار بستن و سپس آموختن برای زیستن و اکنون آموختن برای با دیگران زیستن و همزیستی است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ابراز داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 6 جهت گیری در تربیت تعریف شده است: تربیت اخلاقی و اعتقادی، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت هنری و زیبا شناسی، تربیت علمی و فناوری، تربیت حرفه‌ای و اقتصادی و تربیت بدنی و در این راستا آموزش و پرورشی موفق است که همه این شش ساحت تربیتی را در بر داشته باشد.

او افزود: چالش های امروز آموزش و پرورش کشور با ظرفیت ۱۵۰ هزار مدرسه در کشور و ۱۳ میلیون دانش‌آموز کوچک شماری و ساده انگاری آموزش و پرورش، عدم تحقق عدالت آموزشی، کمبود نیروی انسانی و عدم توزیع درست نیروی انسانی و تمرکز گرایی است.

دکتر فانی بیان داشت: سیستان و بلوچستان در تمرکز زدایی موفقیت‌های خوبی داشته است زیرا واگذاری کار و اطمینان کردن به افراد زیر دست توفیقات را افزون می کند و موجبات تحولات بهتری در آینده را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: معلمان باید توانمند تر و با انگیزه تر باشند تا بتوانیم تحول در آموزش و پرورش ایجاد کنیم و مهمترین کار در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان توجه به جذب، نگهداشت و توانمند سازی نیروی انسانی است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تصریح کرد: توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای نیاز جدی استان است که از استاندار می‌خواهم تا در اولین شورای آموزش و پرورش استان این موضوع را مورد برسی قرار داده و پیگیری ویژه‌ای داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار