کاهش ۵۰ درصدی زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار در تهران

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که در یک سال گذشته زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار در تهران بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است و این بهبود عملکرد به دلیل کنترل ترافیک و همکاری پلیس راهور است.

کد مطلب: ۸۹۷۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۵۰ درصدی زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار در تهران

به گزارش سایت وزارت بهداشت، سردار محمدرضا مهماندار در مراسم بازدید رئیس اورژانس کشور از مرکز مانیتورینگ پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: مرکز مانیتورینگ پلیس راهور بزرگترین مرکز مانیتورینگ کشور است که با ۱۰۸ مانیتور ۵۵ اینچی نیمه صنعتی به نظارت بر راه می‌پردازد، این مرکز از ۱۴۰۰ دوربین نظارتی تشکیل شده که تمامی راه‌های اصلی و بزرگ راه‌ها را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: همکاران ما در این مرکز دوربین‌ها را بررسی می‌کنند تا تصادفات، آب‌گرفتگی‌ها، بارندگی و هر عامل دیگری که ترافیک را تحت تأثیر قرار می‌دهد را شناسایی کنند.

مهماندار گفت: شناسایی به موقع عوامل تأثیرگذار در ترافیک بسیار با اهمیت است چرا که کمی تأخیر در اقدام می‌تواند منجر به ایجاد گره ترافیکی در سطح شهر شود؛ دید کارکنان مستقر در سطح خیابان‌ها محدود است، اما با استفاده از مانیتورینگ و رایانه‌ها می‌توانیم تمامی معابر را رصد کنیم تا در صورت بروز مشکل به ترتیب اولویت بندی به رفع آن‌ها بپردازیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تشریح کرد: دوربین‌های مرکز مانیتورینگ علاوه بر شهر تهران ورودی‌های شهر را هم کنترل می‌کند تا بتوانیم به خصوص در هنگام تعطیلات حجم ورود و خروج شهر را تحت نظر داشته باشیم، همچنین این دوربین‌ها می‌توانند در پیش بینی سامانه‌های بارشی که از سمت غرب وارد تهران می‌شوند ما را همراهی کنند.

وی بیان کرد: به طور کلی شهر تهران را به شش سرکلانتری شمالی، جنوبی، شرقی، غربی، مرکزی و بزرگراه‌ها تقسیم بندی می‌کنیم که توسط همکاران ما تحت نظر قرار می‌گیرد.

مهماندار تصریح کرد: تصاویری که روی مانیتورها کنترل می‌شود را توسط ۱۴۰۰ دوربینی که در سطح شهر قرار دارد دریافت می‌کنیم و به تناسب زمان نقاط با اهمیت‌تر و پر ترافیک‌تر را تحت نظر می‌گیریم، بخشی از معابر فرعی را هم تحت پوشش داریم چرا که در برخی مناطق معابر فرعی از معابر اصلی با اهمیت‌تر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار کرد: در بخش دوم این مرکز به تحلیل و کنترل ترافیک از طریق دیتا می‌پردازیم و شرایط فعلی را با گذشته مقایسه می‌کنیم تا بتوانیم کنترل خوبی را در معابر داشته باشیم.

وی ادامه داد: اغلب مبنای ما برای بررسی ترافیک کیلومتر ترافیک پر حجم است که در بخش‌های مختلف بررسی می‌شود؛ این اعداد زمانی اهمیت پیدا می‌کنند که تغییرات ناگهانی در آن مشاهده کنیم، این تغییرات ناگهانی نشان دهنده اختلالی در یک نقطه از راه است برای مثال افتتاح یک مرکز تجاری ممکن است باعث افزایش حجم ترافیک خیابان شود در ضمن رفتارهای ترافیکی هم بر کنترل ترافیک بسیار اثرگذار است.

مهماندار افزود: سایت هواشناسی و مرکز زلزله نگاری کشور را هم به صورت آنلاین در اختیار داریم چرا که می‌تواند در کنترل ترافیک اثرگذار باشد؛ همچنین از سامانه‌های بین‌المللی موجود برای کنترل ترافیک معابر استفاده می‌کنیم، تمامی تماس‌هایی که با پلیس راهور گرفته می‌شود و تمامی خودروهای پلیس که به GPS مجهز شده‌اند روی نقشه مشخص است تا در کمترین زمان به خدمت رسانی آن‌ها بپردازیم.

وی با تاکید بر اهمیت رابطه پلیس راهور و اورژانس کشور گفت: طبیعی است که دو دستگاه اصلی در کنترل ترافیک و کاهش مجروحین ترافیکی پلیس راهور و سازمان اورژانس است و همکاری این دو دستگاه می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، همکاری مطلوب این دو بخش می‌تواند سرعت رسیدن اورژانس به محل حادثه را کاهش دهد و احتمال آسیب دیدگی را در آن‌ها پایین آورد.

مهماندار ادامه داد: تعاملات بین پلیس راهور و اورژانس باید افزایش پیدا کند تا بتوانیم در محل حادثه ایمنی افراد آسیب دیده را تأمین کنیم یا کمک‌های اولیه را به همکارانمان در پلیس راهور آموزش دهیم تا از ایجاد تلفات جلوگیری کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ یادآوری کرد: در یک سال گذشته زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار در تهران بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است و این بهبود عملکرد به دلیل کنترل ترافیک و همکاری پلیس راهور است.

براساس اعلام وبدا، در ادامه مراسم پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور نیز گفت: اظهار کرد: همکاری تنگاتنگ پلیس راهور و سازمان اورژانس کشور موجب شد تا بازدید از این مرکز کنترل را دربرنامه‌های خود قرار دهیم.

وی افزود: بازکردن راه‌ها و انتخاب مسیر مناسب در هنگام وقوع ترافیک می‌تواند کمک شایانی در بهبود سرعت رسیدن به مصدومان داشته باشد و امیدواریم تا همکاری سازمان اورژانس با پلیس راهور باعث شود که سرعت خدمت رسانی سازمان اورژانس بهبود پیدا کند.

رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: بدون شک استفاده از تکنولوژی‌های نوین کمک شایانی به بهبود عملکرد ما می‌کند چرا که برای استفاده از نیروهای انسانی و تأمین منابع مالی محدودیت‌هایی داریم و این امر ما را به سمت استفاده از تکنولوژی می‌برد.

کولیوند اظهارکرد: احداث مرکز مانیتورینگ برای کنترل راه‌ها کار بسیار مهم و بزرگی بود که انجام شد بنابراین باید به دنبال همکاری و بهره‌گیری هرچه بهتر از این مرکز باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار