رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد:

خشونت اولین عامل فرار دختران از خانه

تهران (پانا) - رئیس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی می گوید 50 درصد فرار دختران از خانه به اعمال خشونت علیه آنها مربوط است.

کد مطلب: ۸۹۴۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
خشونت اولین عامل فرار دختران از خانه

رضا جعفری در گفت‌و‌گو با پانا درباره فرار دختران از خانه و اقدامات بهزیستی در پیشگیری از این معضل اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اولین عاملی که باعث فرار دختران از خانه می‌شود، خشونت است. وقتی خانه ناامن می‌شود، این ناامنی دلایل مختلفی دارد که می‌تواند ناشی از اعتیاد والدین، آزار و اذیت ناشی از والدین ناتنی و والدین بدسرپرست باشد که فضای خانه را به سمتی پیش می‌برد که ناامن می‌شود و منجر به فرار از خانه می‌شود.

رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه علت 50 درصد فرار دختران از خانه‌ها به خشونت علیه آنها مربوط است، گفت: در آمارهایی که در اختیار بهزیستی است بعد از خشونت، اعتیاد مهم‌ترین عاملی است که دختران از خانه‌هایشان فرار کرده‌اند و تحقیقات ما نشان می‌دهد دخترانی که فرزند طلاق هستند و والدین آنها اعتیاد‌ دارند، بیشتر دست به فرار از خانه می‌زنند.

وی درباره اقدامات بهزیستی برای جلوگیری از فرار دختران از خانه نیز گفت: تلاش کردیم با شناسایی این افراد سعی کنیم از این آسیب اجتماعی جلوگیری کنیم و در مراکز روزانه به دختران در معرض آسیب و خشونت خدمات روانشناسی، حمایتی، حقوقی و آموزشی ارائه می‌‌شود. البته در جلساتی که برگزار می‌شود از خانواده‌های آنها نیز دعوت می‌شود چون یک بخش از موضوع فرار این افراد از خانه به خانواده‌های آنها مربوط است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار