در واکنش به پخش یک کلیپ در فضای مجازی

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان: اطلاعات اشتباه عامل گلایه خیرین مدرسه‌ساز از ساخت دیوار مدارس است

راشکی: از ارائه قراردادهای خود به نهادهای نظارتی استقبال می کنیم

زاهدان (پانا) - به گفته مدیرکل نوسازی وتجهیز مدارس سیستان وبلوچستان اطلاعات اشتباهی که در اختیار خیرین مدرسه ساز قرار گرفته است، عامل گلایه آن‌ها از ساخت دیوار 560 میلیونی است.

کد مطلب: ۸۹۳۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس  سیستان و بلوچستان: اطلاعات اشتباه عامل گلایه خیرین مدرسه‌ساز از ساخت دیوار مدارس است

چندی پیش کلیپی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از خیرین از ساخت یک باب مدرسه سه کلاسه به مبلغ 145 میلیون تومان و ساخت دیوار مدرسه‌ای به مبلغ 560 میلیون تومان به مدیر آموزش و پرورش و فرماندار آن منطقه در هنگام افتتاح یکی از مدارس منطقه گلایه می کند، که در پی آن مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان توضیحاتی را به خبرنگار پانا داد.

در این راستا، علیرضا‌ راشکی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سازمان نوسازی‌مدارس قراردادهای خود را بر اساس مناقصات عمومی با پیمانکاران منعقد می‌کند، اظهار کرد: مبلغ این قرارداد‌ها به صورت اوراق اسلامی خزانه در سر رسیدهای سال 98، 99 به این پیمانکاران پرداخت می‌شود و نقد نیست.

او ادامه داد: قرارداد مذکور برای دو باب مدرسه به صورت مجزا جهت تکمیل دیوارها و محوطه سازی آن شامل ۱۳۵ متر طول دیوار و 1000 متر مربع محوطه سازی(بتن ریزی، باغچه ها و..) بوده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز‌مدارس استان تصریح کرد: ما به ازای دیوار کشی و محوطه سازی هر یک از این دو مدرسه قراردادی به مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان با پیمانکاران منعقد کرده‌ایم که مجموع آن نیز زیر ۵۰۰ میلیون تومان بوده است نه 560 میلیون برای یک دیوار که در کلیپ مطرح می‌شود.

راشکی با بیان اینکه قراردادهای ما شفاف و مستند هستند گفت: از ارائه قراردادهای خود به دستگاه ها و نهادهای نظارتی استقبال خواهیم کرد زیرا امیدواریم با اینگونه شفاف سازی‌ها و نشان دادن خدمات دولت در کنار خیرین مدرسه‌ساز در جهت رفع محرومیت‌های انجام شده در استان، خیرین مدرسه ساز به اطمینان کامل برسند.

او عنوان داشت: در واقع یکی از دلایل کمتر شدن هزینه ساخت یک باب مدرسه سه کلاسه مطرح شده، می تواند زیربنای کم آن باشد لذا آنچه موجب افزایش قیمت برخی طرح‌ها در مناقصات می‌شود پول پیمانکارانی است که نقد نیست و به صورت اوراق خزانه با سر رسید‌های یک و دو ساله است و با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، بیمه و.. است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: اگر پیمانکاران با پول نقد کار را انجام دهند این مبالغ حدود ۳۰ یا ۴۰ درصد پایین تر تمام می شوند و در واقع هزینه‌ ۱۳۵ متر دیوار و 1000 مترمربع محوطه سازی برای دو مدرسه، هزینه‌ای نزدیک به همان مدرسه سه کلاسه خواهد شد.

او ادامه داد: چون این قراردادها به صورت اوراق است، پیمانکاران مبلغ بالاتری را پیشنهاد می‌دهند تا بتوانند در سررسید آن، به پول واقعی خود برسند.

راشکی ابراز داشت: خیرین سرمایه‌های استان هستند و ایجاد این هجمه‌ها می‌تواند به سرمایه‌گذاری اقتصادی استان لطمه وارد کند لذا آن عده که چشم حضور خیرین را در استان ندارند با دادن اطلاعات ناصحیح به خیرین مدرسه‌ساز، آنها را نسبت به دولت و مجموعه اقدامات نوسازی مدارس استان بدبین می‌کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: مناسب نیست که با دادن اطلاعات ناصحیح به خیرین، حس بد را به آنان القا کنیم زیرا ممکن است برای آنان این تصور ایجاد شود که دولت برای مدرسه سازی در استان کاری انجام نمی‌دهد و آن‌ها در ساخت مدارس خیری خود تنها هستند در حالی که بخشی از پروژه‌ها با مشارکت دولت انجام می‌شود و اینگونه اقدامات در حضور این بزرگواران تاثیرات منفی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار