ارتفاع دکل های مخابراتی افزایش می یابد

رشت (پانا) -مدیرعامل شرکت مخابرات گیلان، این استان را از اولین استان هایی عنوان کرد که سامانه های مخابراتی آن به همراه اول تبدیل شد و گفت: مشکل بسیاری از روستاها با افزایش ارتفاع دکل های مخابراتی قابل رفع است و به این منظور اقدام می شود.

کد مطلب: ۸۸۹۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ارتفاع دکل های مخابراتی افزایش می یابد

رسول آمویی روز سه شنبه در دیدار با فرماندار فومن که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اعلام اینکه هم اکنون 27 نقطه سایت و 82 فناوری در روستاهای فومن وجود دارد، از ارائه خدمات 4.5 G در شهرستان خبر داد و افزود: 11 نقطه ارائه خدمات بی سیم در شهرستان وجود دارد.
وی با اعلام این که مخابرات استان در صدد گسترش خدمات به مشترکان در شهرستان است، از توسعه شبکه و تقویت کیفیت آنتن دهی، به ویژه کشیدن کابل فیبرنوری در نقاط مختلف شهر فومن خبر داد و گفت: در خیابان های امام، انتظام، سردارجنگل، بازار، کاشانی، شهدا، کوچه های منشعب و در کل هسته مرکزی شهر فیبر نوری کشیده شد.
آمویی با اشاره به اینکه با کشیدن فیبر نوری و استفاده از فناوری مبتنی بر آن، کیفیت و سرعت خدمات بسیار افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: منازل ، بنگاه ها و سازمان ها در شهر فومن به مرکز مخابرات رشت وصل و از طریق آن به دنیا متصل می شوند.
آمویی با بیان این که بستر فیبر نوری، سرعت اینترنت را به 50 مگابیت بر ثانیه برای دانلود و آپلود می رساند، از فراهم سازی بستر سرویس فیبر تا منزل (FTTH)خبر داد که زمینه ساز اینترنت اشیاء و دیجیتالی شدن فومن در چارچوب ایجاد شهر دیجیتالی و هوشمند است و گفت که برای آن تا کنون 250 میلیون هزینه و بیش از 2500 متر حفاری انجام شده است.
به گفته مدیر مخابرات گیلان، یکی دیگر از ویژگی های استفاده از فیبر نوری، دریافت خدمات از مرکز در رشت است و همچنین اینکه شماره مشترک با تغییر مکان آن تغییری نمی کند زیرا مبتنی بر آی پی (IP) هست.
وی با اعلام این که در سال 96 چند صد کیلومتر فیبر نوری در استان کشیده شد، از برنامه کشیدن فیبر نوری بین روستاهای بخش های مرکزی و سردار جنگل شهرستان خبر داد.
وی با بیان اینکه دو سایت جدید در خیابان امام خمینی و پشت ساختمان های بنیاد مسکن با هزینه بالغ بر یک میلیارد برای هر سایت احداث شده، افزود: امسال در مجموع 13 سایت جدید نصب و راه اندازی شد که مجموع سرمایه گذاری مخابرات در شهرستان را به حدود هفت میلیارد تومان رساند.
شهرستان فومن با دو بخش مرکزی و سردارجنگل در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است و شش دهستان شامل لولملن ، رودپیش، گشت، گوراب پس، آلیان و سردارجنگل دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار