مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم امضای تفاهم نامه ایران مهارت:

طرح ایران مهارت در آینده به خود اشتغال زایی و کارآفرینی دانش آموزان کمک خواهد کرد

مشهد (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تفاهم نامه ایران مهارت به امضای طرفین رسید.

کد مطلب: ۸۸۹۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح ایران مهارت در آینده به خود اشتغال زایی و کارآفرینی دانش آموزان کمک خواهد کرد

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: همکاری ها و تعاملات بسیار خوبی میان آموزش و پرورش و اداره کل فنی و حرفه ای استان وجود دارد و در راستای توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی برنامه های مشترک خوبی میان این دو دستگاه در حال اجراست که به اشتغال زایی و بهبود بازار کار کمک می کند.

خدابنده افزود: وظیفه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت فراگیر است منتها بخاطر نیاز جامعه که دارای فارغ التحصیلان و نیروی کار بیشمار فاقد مهارت می باشد باید به این موضوع ورود پیدا کرده و کمک کنیم تا نوجوانان و جوانان با فراگیری مهارت های فنی به سمت خود اشتغال زایی و کارآفرینی حرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: براساس تفاهم نامه ایران مهارت با اداره کل فنی و حرفه ای قریب به 300 مهارت در سامانه تعریف شده است و دانش آموزان دوره متوسطه اول می توانند یک مهارت را در 60 ساعت آموزش ببینند و در پایان نیز گواهینامه 60 ساعته دریافت کنند.

قابل ذکر است در ابتدای جلسه رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بعد از اجرای طرح برون سپاری، طرح ایران مهارت دومین طرحی است که با همکاری آموزش و پرورش و اداره کل فنی و حرفه ای استان اجرایی می شود و سیاست وزارت آموزش و پرورش این است که طرح ایران مهارت در 10 درصد مدارس متوسطه اول کشور اجرایی شود و سپس در مراحل بعدی کل دانش آموزان متوسطه را دربرگیرد.

صابری افزود: طرح ایران مهارت و جشنواره نوجوان خوارزمی دارای همپوشانی می باشند و به ارتقاء یکدیگر کمک خواهند کرد و امیدواریم این طرح با کیفیت و به بهترین شکل اجرایی شود و در پایان دوره 60 ساعته منجر به این شود که دانش آموزان، حداقل های مبانی یک مهارت را فرا بگیرند کما اینکه ممکن است این علاقه در دانش آموزان ایجاد شود و در انتخاب رشته و آینده آن ها نیز تاثیرگزار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار