کارگروه مشترک تحقق پیام رهبری در آموزش‌وپرورش تصویب کرد: مشارکت 5هزار مدیر مدارس غیر‌دولتی در طرح مبین

تهران (پانا) - چهارمین جلسه کارگروه مشترک تحقق پیام مقام معظم رهبری در وزارت آموزش و پرورش با حضور همه اعضا در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۹۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
کارگروه مشترک تحقق پیام رهبری در آموزش‌وپرورش تصویب کرد: مشارکت 5هزار مدیر مدارس غیر‌دولتی در طرح مبین

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، در این نشست اعضای کارگروه پیشنهادهای خود را برای ارتقای جایگاه نماز در مدارس غیردولتی با رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی در میان گذاشتند.

یکی از مصوبات این جلسه تمرکز بر آموزش مدیران مدارس غیرانتفاعی در کل کشور بود که در فاز اول مقرر شد ۵ هزار مدرسه در طرح مبین شرکت کنند.

همچنین مقرر شد کارگاه‌های "مدیریت یاوران نماز" و "شیوه‌های دعوت به نماز" به صورت آموزش ضمن خدمت برای مدیران برگزار شود.

مجتبی زینی‌وند، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در این نشست بر حضور روحانی فعال در امر نماز برای برگزاری نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی دانش‌آموزان تاکید کرد و مقرر شد مدارس غیر‌دولتی با استفاده از حضور طلاب در مدارس، به نحو مطلوب از ساحت تبلیغی و ترویجی روحانیون اعزامی در تقویت باورهای دینی استفاده کنند.

همچنین در این جلسه محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز از فعالیت‌های انجام شده در مدارس غیر‌دولتی در اجرای دقیق و عملیاتی کردن تفاهم‌نامه داخلی وزارت آموزش و پرورش تشکر کرد و از مسئولان ارشد سازمان مدارس غیر‌دولتی درخواست کرد خط ویژه‌ای برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در این مجموعه ایجاد شود.

او بر برگزاری طرح مبین، مسابقات کتاب‌خوانی، برگزاری نماز در وقت شرعی به جماعت، توجه به آموزش مربیان و اولیا دانش‌آموزان تاکید کرد و در پایان نشست مقرر شد از برخی مدارس غیرانتفاعی به صورت سرزده و میدانی برای بررسی وضعیت نمازخانه‌ها و حضور دانش‌آموزان در نماز جماعت بازدید شود.

به گزارش پانا، طرح مبین با مشارکت ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش در مدارس اجرا می‌شود. هدف از اجرای این طرح این است که مدیران مدارس درباره وضعیت اقامه نماز مهارت‌های لازم را فرا گیرند و در واقع هدف اصلی ارتقای مهارت‌های مدیران مدارس در زمینه شیوه مدیریت اقامه نماز در مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار