سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

ظرفیت دانشگاه ها در بهمن بدون کنکور تکمیل می شود

بوشهر(پانا)_سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ظرفیت دانشگاه های دولتی و غیردولتی در بهمن ماه برمبنای سوابق تحصیلی و بدون آزمون کنکور تکمیل می شود.

کد مطلب: ۸۸۵۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت دانشگاه ها در بهمن بدون کنکور تکمیل می شود

عبدالرسول عمادی صبح امروز در آئین تجلیل از برترین های چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی در بوشهر اظهار داشت: ظرفیت دانشگاه های دولتی و غیردولتی در بهمن ماه برمبنای سوابق تحصیلی و بدون آزمون کنکور تکمیل می شود.

عمادی افزود: مطابق قانون سنجش پذیرش دانشجو در سال پنجم اجرای این برنامه یعنی از سال 97 ، 85 درصد ظرفیت رشته محل های دانشگاهی برمبنای سوابق تحصیلی انجام می شود که آئین نامه اجرایی این قانون در شورای سنجش و پذیرش دانشجو به تصویب رسیده است.

وی بیان کرد: از سال آینده این درصد افزایش می یابد هرچند در زمان حاضر نیز با ظرفیت دانشگاه های فنی و حرفه ای و علمی کاربردی بیش از 90درصد ظرفیت بدون کنکور وارد دانشگاه ها می شوند.

عمادی یادآورشد: با اجرای این برنامه فضای رقابت منفی ناشی از کنکور در سطح کشور ترمیم می شود البته برای بعضی از رشته محل های خاص که تعداد داوطلبان از ظرفیت موجود خیلی بالاتر است کنکور برگزارمی شود.

وی ادامه داد: همچنین در هر رشته محلی که تعداد داوطلبان برای دانشگاه های دولتی نسبت به ظرفیت کمتر از چهار برابر باشد و در دانشگاه های غیردولتی که تعداد داوطلبان نسبت به ظرفیت هفت برابر باشد پذیرش برمبنای سابقه تحصیلی انجام و کنکور حذف می شود.

عمادی گفت: براساس برنامه ششم توسعه هدف گذاری امسال برای پذیرش هنرجو در رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش 38 درصد است که در سالجاری 37 درصد اجرا و تنها یک درصد از برنامه عقب هستیم.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش برون سپاری آموزش های فنی و حرفه ای و کارو دانش است براین اساس هنرجویان مهارت های خود را در کارخانه های تولیدی، شرکت ها و موسسه ها فرا می گیرند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در زمان حاضر در 6 استان کشور دفتر همکاری با شرکت شهرکهای صنعتی دایر شده و تلاش می شود این برنامه تا پایان سال در تمام استانها اجرا شود.

وی اضافه کرد: مهمترین برنامه برای دانش آموزان شاخه نظری کیفیت بخشی آموزش در این شاخه است به نحوی که متقاضیان ورود به دانشگاه ها با کیفیت مطلوبی انجام شود.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: مهمترین رویکرد آموزش متوسطه مهارت آموزی دانش آموزان شاخه نظری متوسطه اول و دوم در قالب طرح ایران مهارت است.

وی یادآور شد: در همین راستا سال گذشته طرح ایران مهارت برای 10 درصد مدرسه های هشت استان کشور اجرا و امسال این طرح در سراسر کشور اجرا می شود.

عمادی اضافه کرد: با برون سپاری آموزش ها در شاخه فنی و حرفه ای و کار و دانش تجهیز هنرستان ها با هدف ارتقای کیفیت آموزش انجام می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار