دیدار صمیمی جمعی از مقام آوران بوشهری رشته «یو.سی.مس» با آیت الله صفایی بوشهری

بوشهر(پانا)_ جمعی از دانش آموزان و مقام آوران بوشهری رشته محاسبه ذهنی چرتکه‌ای موسوم به «یو.سی.مس UCMAS» در مسابقات جهانی و ملی، با آیت الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر دیدار نمودند.

کد مطلب: ۸۸۳۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
دیدار صمیمی جمعی از مقام آوران بوشهری رشته «یو.سی.مس» با آیت الله صفایی بوشهری

آیت الله صفایی بوشهری در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد، با بیان اینکه حوزه ریاضیات یک علم و دانش بنیادین است، اظهار داشت: یک کشور اگر بخواهد پیشرفت کند حتما باید در عرصه علم به ویژه علوم مهم مثل ریاضیات دارای خودکفایی و حتی تولید علم و مرجعیت علمی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به وضعیت علم و فنآوری در استان بوشهر، تصریح نمود: استان بوشهر استانی است که مردم آن در نجابت، فرهنگ و بزرگی زبانزد بوده و جوانان آن فوق العاده دارای استعداد هستند اما متاسفانه چون از دیرباز مورد حمایت قرار نگرفته و برخوردار از امکانات نبوده اند، آنچنان که باید نتوانسته اند خودشان را به جامعه ایران و جهان عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر با تلاش های انجام شده، تحولات خوبی در عرصه علم و دانش در استان صورت گرفته، بیان داشت: استان بوشهر از رتبه 29 در کنکور سراسری در سال های گذشته به رتبه 14 کشور رسیده و ان شاء الله تا چند سال آینده این رتبه تک رقمی خواهد شد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در عرصه دانش آموزی کلاس های تخریبی زیادی در استان وجود داشت و مدارس امکانات خوبی نداشتند، افزود: در سال های اخیر با کارهای انجام شده و تلاش مسئولان، تغییرات خیلی خوبی در این حوزه صورت گرفته اما هنوز با حالت آرمانی فاصله داریم.

پس از بیانات آیت الله صفایی بوشهری، این دانش آموزان که از سراسر استان در این نشست حضور داشتند، ابتدا به معرفی خود و مقام های کسب شده پرداخته سپس یکی از دانش آموزان برتر این رشته به نام امیر حسین مردانی که دارای مقام اول جهانی نیز بود به سئوالات ریاضی مطرح شده در محضر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پاسخ داد.

لازم به ذکر است، یو سی مس با استفاده از یک شیوه نوآورانه محاسبه‌ای و به‌کارگیری ذهنی چرتکه، باعث هماهنگی بین دو نیمکره چپ و راست مغز ‌شده و سبب افزایش ظرفیت ذهن و مهارت‌هایی همچون مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مساله می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار