اعلام برنامه های بزرگداشت هفته سواد آموزی در شهرقدس

شهر قدس ( پانا) - برنامه های هفته سواد آموزی شهرقدس با حضور مدیر آموزش و پرورش و کارشناس مسئول سواد آموزی شهرستان در محل آموزش و پرورش تشریح شد.

کد مطلب: ۸۸۲۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برنامه های بزرگداشت هفته سواد آموزی در شهرقدس

صادق محمدی مدیر آموزس و پرورش شهرستان قدس در گفت و گو با خبرنگار پانا شهرستان های استان تهران در این رابطه اذعان کرد: یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی سواد است وتداوم سوادآموزی می تواند موجب توانمندسازی و مهارت آموزی افراد برای مشارکت در همه فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شود.

اودر رابطه با کمیته پشتیبانی سواد آموزی گفت :کمیته پشتیبانی سواد آموزی متشکل از تمامی مسئولین شهر است و افراد بی سواد در ادارات و جای جای دیگر با مراجعه به مساجد، مدارس، بسیج و دیگر کمیته ها می توانند سطح سواد خود را بالا ببرند.

محمدی در رابطه نحوه شناسایی سواد آموزان افزود: شناسایی سواد آموزان بیشتر از طریق مدارس، سامانه سواد آموزی انجام می شود و در صورتی ما نمی توانیم آن ها را شناسایی کنیم که از شهر خارج شده باشند.

علی صالحی کارشناس مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان قدس نیز به مناسبت هفتم دی ماه سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل(ره) مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی در سخنانی گفت: امام خمینی (ره) ده ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و سال ها قبل از اجماع جهانی در خصوص ریشه کنی بی سوادی فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کرد و از این تاریخ به بعد سوادآموزی کشور به یک نهضت بزرگ و فراگیر تبدیل شد.

او در رابطه با آمار سواد آموزان و بی سودان بیان کرد: آمار بی سودان شهرستانقدس۵۶۰نفر است و هم اکنون ما ۱۹۸نفر را تحت پوشش قرار داده ایم که هفتاد و چهارنفر آن ها غیر ایرانی، در مجموع ما ازپانصد و شصت نفر دویست و هشتان نفر را تحت پوشش قرار دادیم و امیدوار هستیم در سال های آتی این آمار به حد نصاب برسد.

صالحی در خصوص شرایط آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی بیان کرد: از موارد حائز اهمیت برای آموزش دهنده گان داشتن مدرک فوق دیپلم است و با دادن آزمونی می توانند در پایگاه های سواد آموزی به عنوان آموزش دهنده فعالیت کنند ولی معلمین اداره آموزش و پرورش که به طور رسمی فعالیت می کنند بدون دادن آزمون می توانند در این پایگاه ها فعالیت کنند.

او افزود:در نهضت سواد آموزی علاوه بر آموزش بی سوادان یا کم سودان کلاس های آموزش رایانه،آموزش خانواده کلاس های اشپزی نیز تشکیل می شود.

کارشناس مسئول سوادآموزی شهرستان قدس همچنین به برنامه های هفته سوادآموزی امسال نیز اشاره نمودو گفت:زیارت وگلباران قبور مطهر شهدا،دیدار با امام جمعه، فرماندار، قدردانی از چهره های موفق سوادآموزی، مدیران فعال درامرسوادآموزی، آموزش دهندگان موفق، اجرای مسابقات خاطره نویسی وانشاء نویسی با موضوع سوادآموزی، برپایی نمایشگاه کارهای هنری و صنایع دستی سوادآموزان، انجام اردو های فرهنگی همکاران و سوادآموزان به همین مناسبت و…از جمله برنامه هایی است که دراین هفته اجرا می شوند.

/خبرنگار:حدیث سهیلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار