رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران پاسخ داد

کدام مناطق تهران از لحاظ فروریزش بحرانی هستند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت نقاطی از پایتخت که تراکم جمعیتی بیشتری دارد به ویژه در مناطق مرکزی به سمت جنوب و جنوب شرق تهران از لحاظ فروریزش زمین ضریب ریسک بیشتری دارد.

کد مطلب: ۸۸۰۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
کدام مناطق تهران از لحاظ فروریزش بحرانی هستند

زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این پرسش که کدام مناطق تهران از لحاظ فروریزش بحرانی‌تر است، گفت: جای بحرانی در شهر تهران گزارش نشده است اما نقاطی از شهر که تراکم جمعیتی بیشتری دارد به ویژه در مناطق مرکزی به سمت جنوب و جنوب شرق است که ضریب ریسک بیشتری دارد بیشتر در معرض آسیب هستند.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران افزود: برای پیشگیری از فروریزش باید به مواردی توجه کرد که یکی از آن موضوع چرخه آب و بازچرخانی آب در تهران است و باید مطالعات جامعی بر روی آن صورت بگیرد. اکنون جمع‌آوری آب‌های سطحی با توجه به نفوذناپذیری زمین با توجه به آسفالت‌های موجود، با مشکل مواجه شده است و نیاز است که راهکارهایی در این زمینه اتخاذ شود.

این عضو شورای شهر تهران درباره عوامل موثر بر نشست‌های زمین در شهر تهران گفت: یک مورد از آن قنات‌های متعدد متروکه و فعال در شهر تهران است که می‌تواند عاملی برای ایجاد نشست زمین باشد. باید در این زمینه راهکارهای لازم اتخاذ شود. در آخرین جلسه کمیته ایمنی شورای شهر تهران، مقرر شد جلسه مشترکی با سازمان بوستان‌ها و مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مشاوری که قنات‌ها را مطالعه کرده است، برگزار شود.

صدراعظم نوری همچنین به شبکه فرسوده آب در تهران اشاره کرد و گفت: شبکه فرسوده آب و فاضلاب در تهران نیز از عوامل تأثیرگذار بر فرونشست زمین است و قرار است جلسه‌ای با سازمان آبفا برگزار شود و وضع شبکه آب در تهران مورد بررسی قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار