رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت

مراکز مراقبت و درمان ایدز تعطیل نشده‌ است

تهران (پانا) - رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه مراکز مراقبت و درمان ایدز تعطیل نشده‌ است، گفت تمام خدمات مشاوره‌ای، تشخیصی و درمانی مبتلایان به ایدز در مراکز مراقبت و درمان ایدز به صورت رایگان انجام می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۸۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مراکز مراقبت و درمان ایدز تعطیل نشده‌ است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، محمدمهدی گویا اظهار کرد: هیچ یک از مراکز مراقبت و درمان ایدز که تحت نظر وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند، تعطیل نشده‌اند و وزارت بهداشت با قوت تمام، مراکز درمانی خودش را در کشور تقویت کرده است و تمام خدماتی که در این راستا به مبتلایان و خانواده آنها ارائه می‌شود اعم از خدمات مشاوره‌ای، تشخیصی و درمانی به طور کامل، رایگان انجام می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: خدمات این مراکز از سال گذشته تاکنون افزایش یافته است، برای مثال، انجام آزمایش در مراکز وزارت بهداشت حدود سه برابر شده است و حدود 570 هزار خانم باردار از سال گذشته تاکنون مورد آزمایش قرار گرفتند که 113 مورد آنها مبتلا بودند و همه این افراد نیز تحت درمان قرار گرفتند. از این 113 نفر تنها دو مورد آنها به دلیل تاخیر در مراجعه و انجام آزمایش فرزند سالم به دنیا نیاوردند.

گویا بیان کرد: تعداد افراد تحت درمان این بیماری که در سال گذشته از مجموعه وزارت بهداشت خدمات دریافت کردند 9 هزار نفر بود که هم اکنون تعداد آنها به 12 هزار و 500 نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: حمایت سازمان‌های بین المللی نیز قطع نشده است و تنها در برخی از موارد کاهش پیدا کرده است. کمک‌های مالی سازمان‌های بین‌المللی که حدود 5 درصد از بودجه ایدز کشور را تشکیل می‌دهد، جنبه همکاری مشترک دارد و بیشتر کمک‌های آنها فنی است و مستقیما کمک مالی انجام نمی‌دهند و بودجه تمام خدمات بیماران ایدز کشور از سوی وزارت بهداشت و دولت تامین می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار