دبیر اجرایی جشنواره شعر و داستان جوان سوره: داستان و شعر در طول تاریخ یکی از نیروهای موثر بر اندیشه و عمل جوامع بوده است

شعر همیشه حال مردم ما را خوب می‌کند

تهران (پانا) - دبیر اجرایی جشنواره شعر و داستان جوان سوره، داستان و شعر را یکی از نیروهای موثر بر اندیشه و عمل جوامع در طول تاریخ توصیف کرد که اهمیت دادن آن به مثابه اهمیت دادن به پرورش فکری جامعه است.

کد مطلب: ۸۷۸۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
دبیر اجرایی جشنواره شعر و داستان جوان سوره: داستان و شعر در طول تاریخ یکی از نیروهای موثر بر اندیشه و عمل جوامع بوده است

محمد پرحلم معاون فرهنگی حوزه هنری استان گیلان و دبیر اجرایی جشنواره شعر و داستان جوان سوره در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی پانا با اشاره به میزبانی این استان از شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره ضمن بیان جزئیات برگزاری این رویداد فرهنگی درباره اهمیت پرداختن به شعر و داستان به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارها در تربیت نسل جوان و ارتقای فکری و روحی جامعه سخن گفت.

این مقام حوزه هنری درباره میزبانی گیلان در این دوره از جشنواره گفت: از طرف همکاران ما در حوزه هنری تهران پیشنهاد میزبانی مطرح شد و ما با کمال میل پذیرفتیم. البته بیشترین بخش کار در ستاد اجرایی تهران انجام شد.

وی افزود: با دانشگاه گیلان مذاکره کردیم و 4 سالن این دانشگاه را برای برگزاری این رویداد در اختیار گرفتیم. در روزهای 18 تا 21 آذر مراسم افتتاحیه، کارگاه شعر، کارگاه داستان و شب شعر در تالار حکمت دانشکده علوم انسانی برگزار شد و مراسم اختتامیه نیز در روز 21 آذر در تالار شهید مطهری دانشکده کشاورزی برگزار شد.

پرحلم ادامه داد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره امسال تقدیر از دو شاعر و نویسنده برجسته استان گیلان در آیین اختتامیه بود. در این برنامه از محمدحسین مهدوی (م.موید) از شاعران برجسته کشور تقدیر شد که افتخار هم‌استانی بودن با این شاعر را داریم و سال گذشته دیوان اشعار ایشان به همت حوزه هنری گیلان منتشر شد. همچنین در این مراسم از مجید دانش آراسته، نویسنده داستان کوتاه و رمان‌نویس پیشکسوت گیلانی تقدیر شد. ایشان دوست و همدوره اکبر رادی همشهری ما هستند و تاکنون 20 اثر از ایشان منتشر شده است.

دبیر اجرایی جشنواره شعر و داستان جوان سوره شعر را از ابزارهای تاثیرگذار فرهنگی توصیف کرد و گفت: شعر به عنوان یک هنر سنتی همیشه حال مردم ما را خوب می‌کند و این حال خوب به همه جامعه تسری می‌یابد. ما هم امیدواریم به عنوان کارگزار در خدمت شعر و شاعری باشیم.

او ادامه داد: داستان و شعر در طول تاریخ یکی از نیروهای موثر بر اندیشه و عمل جوامع بوده است و در تربیت نسل جوان جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند. اهمیت دادن به شعر و داستان اهمیت دادن به پرورش فکری جامعه است و برنامه‌ریزی و صرف هزینه در این راه به نوعی سرمایه‌گذاری در تربیت و پرورش آینده‌سازان کشور است. ادبیات چراغی است که مسیر حرکت جامعه را روشن می‌کند و من امیدوارم برگزاری رویدادهایی چون جشنواره شعر و داستان جوان سوره باعث شود این چراغ پرفروغ‌تر از همیشه در مسیر پرورش جوانان ما پرتوافشانی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار