۴۱ میلیارد ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی به خوسف

خوسف (پانا) - مدیر صندوق کارآفرینی امید استان ، فرماندار ، اعضای کارگروه اشتغال و جمعی از مسئولان محلی خوسف از چهار طرح نرگس کاری و شتر داری بازدید کردند.

کد مطلب: ۸۷۷۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
۴۱ میلیارد ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی به خوسف

" زنگنه " مدیر صندوق کارآفرینی امید استان خراسان جنوبی در این بازدید در جمع خبرنگاران شهرستان با اعلام اینکه در سال جاری ۴۱ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به شهرستان خوسف اختصاص داده شده ، گفت: از محل اعتبارات روستایی توسعه ملی ۶۰ طرح با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به شهرستان خوسف اختصاص یافت که در زمینه پرورش شتر و شترمرغ ، کاشت و فرآوری عناب بوده و زمینه اشتغال مستقیم ۸۵ نفر را فراهم کرده است.


زنگنه افزود: هفت میلیارد ریال نیز به نرگس کاران پرداخت شد و با توجه به استقبال شهرستان خوسف در جذب ۱۰ درصد تسهیلات استان در مرحله اول ، در مرحله دوم ابلاغ اعتبارات نیز به همین اندازه تسهیلات اختصاص خواهد یافت.


وی یادآور شد: به طرح مشارکتی فرآوری محصولات کشاورزی شرکت تعاونی مالک اشتر جلگه ماژان نیز ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که با سهم ۱۰ میلیارد ریالی آورده اعضاء در سال آینده به بهره برداری می رسد و زمینه اشتغال مستقیم ۲۰ نفر و ۱۳۷ خانوار جلگه ماژان را فراهم خواهد کرد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف هم در مورد پرورش،گل نرگس گفت: جذب تسهیلات قرض الحسنه برای نرکس کاران از سوی صندوق کارآفرینی استان از دستاوردهای برگزاری جشنواره گل نرگس زمستان ۹۶ در خوسف بود که هفت میلیارد ریال تسهیلات جهت کاشت و فرآوری گل نرکس پرداخت شد.


رضوی در مورد میزان تولید و ارزش این گل منحصر بفرد افزود: شهرستان خوسف با ۲۴ هکتار سطح زیر کشت گل نرگس و تولید بیش از ۱۲ میلیون شاخه گل نرگس در سال در جایگاه اول استان و پنجم کشور قرار دارد و ارزش هر شاخه بین پنج هزار تا ۲۰ هزار ریال می باشد که در مجموع سالانه بیش از ۴۰ میلیارد ریال عاید نرگس کاران و کشاورزان شهرستان می شود.


زینلی از نرگس کاران و تولید کنندگان گل نرگس در محمدآباد تقاب هم گفت: مهمترین مشکل ما نداشتن آب آشامیدنی و برق است که در صورت حمایت می توانم زمینه اشتغال چند نفر را در بحث پرورش و فروش گل نرگس، محصولات کشاورزی ، عناب ، ساخت خانه های بوم گردی و جذب گردشگر را در محل فراهم کنم .


از طرح های پرورش شتر داشی و شیری در فخرآباد تقاب ، دو مزرعه گل نرگس در محمدآباد تقاب و روستای فدشک بازدید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار