همزمان باکنگره دو هزار شهید استان خراسان جنوبی :

رونمایی ازکتاب " از دیار خوسف"

خوسف (پانا) - همزمان با برگزاری کنگره دو هزار شهید استان خراسان جنوبی در نشست کار گروه ساماندهی گلزار شهدای شهرستان خوسف از کتاب زندگینامه " سرهنگ شهید محمد ابراهیم نخعی " با عنوان " از دیار خوسف " رونمایی شد.

کد مطلب: ۸۷۷۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی ازکتاب  " از دیار خوسف"

"حجت الاسلام ابراهیم زاده " رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خوسف در نشست کارگروه ساماندهی گلزار شهدای شهرستان خوسف گفت: ساماندهی و به سازی گلزار شهدا در شهرها به شهرداری ها و در روستاها به دهیاری ها واگذار شده است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز باید در صورت اجرای طرح هادی مسیر منتهی به گلزار شهدا را جدول گذاری و آسفالت کند و اداره های آب و برق نیز در نصب انشعاب ها همکاری کنند و همچنین اداره امور عشایر هم در روستاهای دور از مسیر خط انتقال برق در نصب پنل خورشیدی همکاری خواهد کرد.


"حجت الاسلام ابراهیم زاده " در مورد بزرگداشت سرداران شهید شهرستان افزود: زمینه نقاشی دیواری تمثال دو سردار شهید محمد قهرمان و سعید ا... قائمی در حاشیه بلوار امام خمینی (ره) شهر خوسف فراهم شده که بزودی انجام می شود و در روستاها نیز با هماهنگی دهیاران زمینه اجرای این طرح فراهم شود.


وی از شهرداری خوسف خواست تا بخشی از گورستان اصلی شهر را به نام قطعه صالحین مخصوص خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران و بستگان آنها اختصاص دهد.


فرماندار خوسف نیز با تاکید بر ساماندهی و به سازی گلزار شهدای شهرستان و همکاری همه ادارات و نهادها گفت: شهرداری ها و دهیاری ها بر اساس قانون موظفند همه گلزار و قبور شهدا را بر اساس الگوهای بنیاد شهید ساماندهی و به سازی کنند و همه مزار شهدا باید دارای انشعاب آب شود و اگر اداره آب و فاضلاب مشکل لوله داشته باشد توسط فرمانداری تامین می شود.


" شفیعی "افزود: بعضی خانواده شهدا متقاضی نصب سایبان هستند که در صورت امکان با توجه به بافت تاریخی شهر و روستاها اقدام شود.


*حضور فعال خانواده معظم شهدا و مسئولان در کنگره نهایی دو هزار شهید استان در ۲۰ آذرماه در مرکز استان ، تعیین تکلیف المان شهدای گمنام ، نصب تابلوی همه شهدای شهرستان در بلوار امام خمینی (ره) و امام رضا (ع) شهر خوسف از دیگر مواردی بود که در این نشست بر آن تاکید شد.


گفتنی است بعد از این نشست با حضور مسئولان از المان شهدای شهر خوسف واقع در حاشیه میدان امام خمینی(ره) با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار