توقیف 1357 خودروی متخلف در طرح طاهر

تهران (پانا) - رئیس پلیس پایتخت گفت در طرح طاهر ، یک هزار و 357 دستگاه خودرو که مالکانشان مرتکب تخلف ترافیکی و اجتماعی شده بودند، توقیف شدند.

کد مطلب: ۸۷۷۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
توقیف 1357 خودروی متخلف در طرح طاهر

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی، با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح جزییات طرح انضباطی و ترافیکی طاهر پرداخت و گفت: این طرح با تلاش همکارانم در پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین پلیس بزرگراه به مرحله اجرا درآمد که در این طرح، تلاش داریم ایمنی و انضباط ترافیکی را در شهر تهران افزایش دهیم.

این مقام ارشد انتظامی، با اشاره به 15 آیتم انضباطی و ترافیکی این طرح، از قبیل دودزا بودن خودرو، دور دور کردن، ایجاد مزاحمت، هنجارشکنی و تخلف رانندگی گفت: این طرح به صورت شبانه‌روز به اجرا درآمده است تا وضع ترافیکی و انضباطی را در شهر تهران شکل دهد.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد بالغ بر ۷۰ درصد جان باختگان سوانح رانندگی در تهران، رانندگان و عابران‌ پیاده هستند، گفت: طبق آمارها میزان حادثه در تصادفات 4 درصد کاهش داشته است اما این راضی کننده نیست و باید تمام تلاش خود را داشته باشیم.

رئیس پلیس پایتخت، ادامه داد: امروز بیش از ۷ میلیون خودرو در تهران در حال تردد است و بیش از ۱۳ میلیون نفر زندگی‌ می‌کنند، که باید قوانین را رعایت کنند.

سردار رحیمی، با بیان اینکه از ابتدای این طرح تا کنون بیش از هزار و 357 خودرو توقیف شده است، گفت: این خودروها به دلیل امنیت اخلاقی رانندگان، تخلفات بزرگراهی، حرکت در خطوط ویژه، توقف در درب نمایشگاه‌ها فروش ماشین، دور دور، خلافی بالا، دودزا بودن، حرکت مارپیچ و سرعت و سبقت، مخدوشی و پوشش پلاک بوده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: ما مصمم هستیم انضباط اجتماعی را با استفاده از تمام ظرفیت در تهران ارتقاء دهیم و شعار ما شهر ایمن همراه با قانون است.

وی، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های پلیس، آموزش به رانندگان متخلف است، گفت: تمامی رانندگانی که قانون و مقررات را رعایت نمی‌کنند و خودرو آن‌ها توقیف می‌شود باید کلاس‌های آموزشی را طی کنند.

سردار رحیمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، درباره اینکه در برخی مواقع، رانندگان متخلف با ماموران راهنمایی و رانندگی درگیر می‌شوند، گفت: ما با تمام‌ توان از نیروهای راهنمایی و رانندگی حمایت می‌کنیم و هر زمانی که نیاز باشد، از ظرفیت دیگر ماموران انتظامی، استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پلیس با مالکان خودروهای دارای جریمه یک میلیون برخورد خواهد کرد، افزود: پلیس برابر قانون پس از یک ماه فرصت به رانندگان خوروهای بالای یک میلیون جریمه، خودرو را توقیف خواهد کرد، در این طرح خودرویی توقیف شده که بیش از ۱۳ میلیون جریمه داشته است.

رئیس پلیس تهران بزرگ، با اشاره به اینکه خودروهای توقیفی با توجه به نوع تخلف از یک هفته تا یک ماه در پارکینگ خواهند بود، تصریح کرد: در بین 3 عامل خودرو، انسان و جاده اگر انسان قوانین و مقررات را رعایت کند تصادفات کاهش پیدا می‌کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان با هشدار به مالکان نمایشگاه‌‌های خودرو و سایر کسبه‌‌ای که خودروهای خود را در پیاده رو پارک می‌کنند، گفت: پلیس، از طریق اماکن و راهنمایی و رانندگی در این زمینه بارها هشدار و تذکر لازم را داده است و خودروهای زیادی در این خصوص توقیف شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار