رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی: لوازم خانگی که مصرف ارز ندارند 100 درصد گران شده‌اند

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می‌گوید کالایی مانند آبگرمکن دیواری هم که مصرف ارز ندارد صد درصد گران شده است و این گران‌فروشی دولتی است.

کد مطلب: ۸۷۳۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی: لوازم خانگی که مصرف ارز ندارند 100 درصد گران شده‌اند

به گزارش صدا و سیما، محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوزام گفت:​ از ابتدای اردیبهشت تاکنون کالاهای خارجی 150 درصد و کالاهای داخلی بین 80 تا 120 درصد افزایش قیمت داشته است.

طحان‌پور گفت:​ تولیدکنندگان لوازم خانگی در اسفند سال گذشته کالا را چهار تا 10 ماهه و با تخفیف پنج تا 15 درصد به توزیع‌کننده می‌دادند اما اکنون وضع متفاوت شده است.

وی افزود : هر کس به ما در زمینه دریافت مبلغی بیش از قیمت مصرف‌کننده لوازم خانگی از طرف فروشندگان شکایت کرده است به آن رسیدگی و با متخلفان برخورد قاطع شده است.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان لوازم خانگی گفت: یک گروه چهار نفره دو برند آلمانی و ترکیه‌ای در زمینه لوازم خانگی را وارد کشور می‌کنند و دو میلیون تومان زیر قیمت ما در بازار عرضه می‌کنند که نمی‌توانیم با آنها برخورد کنیم.

طحان‌پور افزود: برای بازرسی از هزار و 600 واحد صنفی لوازم خانگی بازرس کافی وجود ندارد و اختلاف قیمت‌ها در لوازم خانگی مربوط به کالاهای وارداتی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود:​ قیمت لوازم خانگی وارداتی رها شده است و این کالاها بازار را به هم ریخته است در حالی که سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده باید قیمت این کالاها را تعیین کنند. طحان‌پور گفت: قیمت لوازم خانگی برای تولیدکنندگان داخلی آزاد شده است اما رقیبی برای آنها در بازار وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار