معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل خبرداد:

حفاظت از 600 هکتار از اراضی ملی در استان اردبیل

اردبیل (پانا) _ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در هفت ماه گذشته بیش از 600 هکتار از اراضی ملی با ارزش حدود 87 میلیارد تومان به بیت المال اعاده شده است و در این خصوص حدود 54 میلیارد تومان جزای نقدی از محکومان اخذ شده است .

کد مطلب: ۸۷۳۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
حفاظت از 600 هکتار از اراضی ملی در استان اردبیل

یوسف خدادادی در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان با بیان این مطلب ، افزود : این شورا در هفت ماه گذشته امسال بیش از 4 هزار و 700 مورد اقدامات پیشگیرانه انجام داده و بیش از 850 مورد دستور قلع و قمع توسط مراجع قضایی در استان صادر شده است .

وی در این جلسه که موارد مربوط به شهرداری مخصوصا ماده صد بررسی شد ، اضافه کرد : تلاش های شهرداری اردبیل در رسیدگی به پرونده های اجرای احکام کمیسیون ماده صد و پرونده های سال های قبل قابل توجه بوده و بیشتر آنها جمع بندی ، احصا و تفکیک شده است .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت : حدود 20 درصد از پرونده های سال های قبل تعیین تکلیف شده و بقیه پرونده ها نیز در یک فرآیند صحیح قانونی و مشخص ، معین و شفاف قرار گرفته اند .

شهردار اردبیل نیز گفت : در یک سال گذشته جلسات بسیار موثری در حفظ حقوق بیت المال در شورای حقوق بیت المال در دادگستری استان برگزار شده و در جلسات تخصصی در حوزه شهرداری تصمیمات موثری اتخاذ شده است .

حمید لطف اللهیان افزود : پرونده های بسیار زیادی از سالهای گذشته در مورد ماده صد بلاتکلیف مانده بود که در این جلسات تخصصی همه پرونده ها شفاف سازی شدند تا بتوان در شهرداری به آنها رسیدگی کرد تا تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیرمجاز کاهش یابد .

حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی رئیس کل دادگستری استان هم با بیان اینکه صیانت از بیت المال و حفظ حقوق بیت المال یک بحث عمومی و عام است ، گفت : همه مردم در همکاری و هماهنگی با دستگاههای متولی باید در بحث حفاظت و صیانت از اموال عمومی و بیت المال چه در امور اراضی و چه در منابع طبیعی ، جنگلها و محیط زیست باید جدی باشند و اجازه فرصت طلبی به هیچ یک از سودجویان ندهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار