با حضور نمایندگان نهادهای مرتبط با مدیریت بحران ؛

جلسه هماهنگی بیستمین مانور زلزله و ایمنی دراستان اردبیل برگزارشد

اردبیل (پانا) - جلسه هماهنگی بیستمین مانور زلزله و ایمنی استان با حضور نمایندگان نهادهای مرتبط با مدیریت بحران در سالن جلسه اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۱۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هماهنگی بیستمین مانور زلزله و ایمنی دراستان اردبیل برگزارشد

در این جلسه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان طی سخنانی ، بااشاره به اینکه خطر زلزله در کشور بسیار بالاست، از انجام مانور مشترک با همکاری اعضای کارگروه مدیریت بحران شهرستانها در مناطق و نواحی 19گانه آموزش و پرورش استان با مشارکت وحضور فعالانه اولیای دانش‌آموزان خبر داد.

مصطفی کافی با بیان اینکه شعار مانور زلزله " مدرسه ایمن و جامعه تاب آور است" اظهار داشت: لازمه تحقق این امر ترویج در بین دانش‌آموزان است که انتظار می‌رود برگزاری چنین مانورهایی بتواند نقش مهم و تاثیرگذاری در این زمینه داشته باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مانور زلزله در مدارس بستر لازم برای مقابله بهتر با زلزله را فراهم می کند، گفت: هدف اصلی از انجام مانور در مدارس، آموزش و توانمند سازی دانش‌آموزان در رابطه با نحوه صحیح پناه‌گیری و خروج اضطراری است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه در رویکرد جدید در کنار ارایه آموزشهای لازم به دانش‌آموزان، ارتقای سطح آگاهی و آمادگی ساکنان محله‌های مجاور مدارس نیز از اهداف اجرای این مانور است، تصریح کرد: تلاش می‌شود که مدارس ایمن در برابر زلزله به عنوان کانونهای ارتقای ایمنی و پایگاه مدیریت بحران در سطوح محلی نیزمورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای مانور زلزله در تمامی واحدهای آموزشی مناطق و نواحی 19 گانه استان در هفتم آذرماه خبر داد و خاطر نشان ساخت: همزمان با سراسر کشور برنامه استانی این مانورنیز باحضور مسئولان استانی درهنرستان مبتکران (به عنوان واحد آموزشی منتخب)آموزش وپرورش ناحیه یک اردبیل برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار