افتتاح 11 مدرسه از سی مدرسه خیری در حاشیه شهر زاهدان

زاهدان (پانا) - با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور مناطق کمتر توسعه یافته و مسئولین استانی و شهرستانی، 11 مدرسه از سی مدرسه خیری با هدف جذب بازماندگان از تحصیل افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۷۰۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 11 مدرسه از سی مدرسه خیری در حاشیه شهر زاهدان

علیرضا نخعی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: از آنجایی که در مناطق حاشیه ای شهر زاهدان با مشکلات عدیده ای برای حضور دانش آموزان سر کلاس درس مواجه بودیم؛ با همت سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت آموزش و پرورش و مشارکت و بهره گیری از ظرفیت خود مردم در یک طرح ابتکاری، پیش بینی مدارس خیری را در قالب خرید خدمات آموزشی انجام دادیم که امروز شاهد افتتاح 11 مدرسه از مجموع این سی مدرسه هستیم.

نخعی گفت: در این اقدام ارزشمند و مهم، قریب به 4 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل جذب کلاسهای درس می شوند و در یک کار جهادی، اتفاق خوب و ارزنده ای رقم خواهد خورد که می تواند در نوع خود بی نظیر باشد.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای جذب افراد بازمانده از تحصیل وجود ندارد، بیان داشت: این طرح تا حدودی نیاز را بر طرف می نماید و به عنوان راهکاری میان مدتی مطرح است؛ زیرا جمعیت حاشیه نشینی شهر زاهدان، سیار، مهاجرپذیر و در حال جابجایی هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اقدام اصلی و ماندگار برای ارتقاء شاخص باسوادی و جذب بازماندگان از تحصیل و کودکان لازم التعلیم را ساخت، توسعه و تجهیز فضای آموزشی مطلوب و استاندارد عنوان نمود و بر پیگیری مجدانه در این امر تاکید کرد.

نخعی با اظهار این مطلب که هر جایی لازم باشد مدرسه می سازیم، افزود: مردم حاشیه شهر مردمی قانع، صبور و کم توقع هستند و همت والا و نیت پاکشان در جهت همراهی و در اختیار گذاشتن امکانات برای تحصیل فرزندانشان جای بسی قدردانی دارد و ستودنی است.

وی دانش آموزان حاشیه شهر را بچه هایی مستعد، هوشمند و پرتلاش دانست و بیان داشت: مطمئن هستیم آینده خوب و روشنی در انتظار این بچه ها خواهد بود؛ زیرا اراده و همت وصف ناشدنی برای تحصیل علم و معرفت در آنان وجود دارد.

نخعی اظهار امیدواری کرد این حرکت جهادگونه دولت و مردم، منشا خیر و برکات فراوانی برای دانش آموزان این سامان شود و موجبات افزایش انگیزه و بینش صحیح آنها را فراهم نماید.

شایان ذکر است در حاشیه این برنامه، کلنگ احداث مدرسه 6 کلاسه روستای حاجی آباد در زمینی به وسعت دو هزار متر مربع( اهدایی از سوی اهالی روستا) به زمین زده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار