مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

هر روز باید معتقدین به انجمن های اسلامی افزایش پیدا کنند و یک یار انقلابی پیدا کنیم

نخعی: دانش آموزان انجمن های اسلامی می توانند با اخلاق خود در مدارس تاثیر گذارتر باشند

زاهدان(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: انجمن اسلامی همیشه با نگاه خلوص همراه بوده است و دانش آموزان انجمن های اسلامی می توانند با اخلاق خود در مدارس تاثیرگذارتر باشند.

کد مطلب: ۸۶۷۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
هر روز باید معتقدین به انجمن های اسلامی افزایش پیدا کنند و  یک یار انقلابی پیدا کنیم

علیرضا نخعی صبح امروز در دیدار اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی در آستانه ۱۳ آبان(روز دانش آموزی) که در محل دفتر مدیرکل برگزارشد، اظهار کرد: از صدر اسلام تا به امروز زحمات زیادی کشیده شده تا این دین که ریشه در جان انسان دارد به ما برسد.

وی ادامه داد: خداوند نیز در قرآن به پیامبر می فرماید اگر تو مهربان نبودی هر آینه (مردم) از دور تو پراکنده می‌شدند و اگر زمانی بی توجهی و قصور کردند ببخششان و در کارها نیز به آنها مشورت ده؛ این در واقع هسته مرکزی تفکر اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: اینکه اگر کار فرهنگی در مدارس به سختی انجام می‌شود باید به این اندیشید که نیاز به صبر، بردباری و اعتمادسازی است لذا با امر و دستور نمی‌تواند کار فرهنگی انجام داد زیرا نیاز رویکرد فرهنگی، قلبی مهربانی و آماده است تا اثرگذاری به جایی داشته باشد.

وی افزود: امام(ره) نیز بر این پایه و اصول بود که تفکر اسلامی و کار اعتقادی با صبر و پاشیدن بذر اعتماد می‌تواند اثر گذارتر باشد.

نخعی ابراز داشت: عدم توجه به ساز و کار فرهنگی باعث می شود گاها کار انقلابی نیز به مخاطب لطمه بزند زیرا رعایت حال افراد را باید دانست و با مهربانی، اعتماد سازی و ادبیات مناسب همراه باشد.

وی ادامه داد: بایستی مطالعه کرد که اهل بیت(ع) چه میزان جاذبه، مهربانی و سعه صدر داشتند که توانستند تا به امروز این دین را نگه دارند و چه عکس العمل‌های زیبایی داشتند که سبب جذب و دلباختگی حتی غافلان شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خطاب به دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی گفت: شما یک کار فاخر را انجام میدهید زیرا کار فرهنگی آسان نیست لذا باید مراقب باشید که آسیب کار فرهنگی، بی صبری و کم حوصلگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار