بین سازمان نهضت سوادآموزی و موسسه آموزش عالی بهزیستی و تامین اجتماعی؛

تفاهم‌نامه «آموزش مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی به سوادآموزان» امضا شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی برای آموزش مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی در قالب ۳۹ عنوان کتاب تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

کد مطلب: ۸۶۰۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم‌نامه «آموزش مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی به سوادآموزان» امضا شد

مراسم تفاهم‌نامه همکاری سازمان نهضت سوادآموزی و موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی، امروز با حضور علی باقرزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان و ملک محمد نجفی، مشاور وزیر و رئیس موسسه در ساختمان نهضت سوادآموزی برگزار شد.

علی باقرزاده در این مراسم اصل تولید محتوا را دستاوردی بزرگ دانست و گفت: «با سرمایه‌های اندک می‌توان خدمات بزرگ‌تری را انجام داد زیرا اهداف مشترک وجود دارد.»

او ادامه داد: «بی‌سوادی برخلاف آنچه افکار عمومی می‌دانند یک پدیده بسیار پیچیده اجتماعی است که درظهور آن دلایل متعددی تاثیرگذار هستند.»

باقرزاده گفت: «پژوهش‌های ما نشان می‌دهد که فقر اقتصادی یکی از دلایل اصلی عدم دسترسی افراد به آموزش است و حل مساله فقر اقتصادی کار دشواری است.»

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی موانع فرهنگی و اجتماعی را دلایلی دیگر برای دسترسی نداشتن افراد به سواد دانست و گفت: «مساله آموزش را نمی‌توان مستقل از متغیرهای اثرگذار حل کنیم؛ زیرا سواد بخشی از زندگی افراد است و برای بهبود آن تمام عناصر باید بهبود یابند.»
او ادامه داد: «بی‌سواد، یک فرد نرمال جامعه نیست. اگر شرایط زندگی او عادی بود باید در نظام آموزشی تحصیل می‌کرد لذا تفاوت‌های اساسی در شکل زندگی افراد بی‌سواد وجود دارد.»

باقرزاده درباره سوادآموزی گفت: «سوادآموزی صرفا خواندن و نوشتن نیست و نیازمند مددکاری و مشاوره اجتماعی است. مقدمه این کار واجب‌تر از خود کار است‌.»

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: «ما نیازمند تلفیق دانش روانشناسی یادگیری، جامعه‌شناسی و آموزش یاددهی و یادگیری هستیم. لذا نیاز ما به مشارکت بیشتر می‌شود.»

او گفت: «این نشست آغاز یک کار اثربخش و گسترده جدید است. در چشم‌انداز ۳ سال آینده باید بر حوزه‌های اعتباربخشی به کتب تولید شده پیرامون این موضوع و آموزش مربیان تمرکز کنیم.»

باقرزاده گفت: «در انتخاب موضوع و تدوین محتوا تلاش شده است و این موضوع سرمایه‌ای است که می‌توان برای آموزش همگانی استفاده کنیم.»

ملک محمد نجفی نیز در این مراسم گفت: «این تفاهم‌نامه در راستای سوادآموزی و یادگیری حقوق شهروندی است تا سوادآموزان همراه با سوادآموزی یکی از مهارت‌ها و یا چند مهارت را با ۳۹ عنوان در قالب ۳۹ کتاب یاد بگیرند.»

او ادامه داد: «مجموعه همکاران ما با علاقه و با اولویت کاری این موضوع را دنبال می‌کنند.»

نجفی افزود: «امیدواریم همراه با آموزش‌های لازم و حضور استادان مجرب بتوانیم این موضوع را به سرانجام نهایی برسانیم.»

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: «این موضوع امسال در دستورکار قرار گرفته است. ما نیز آمادگی کامل داریم این کار را تقویت کنیم تا مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی به سوادآموزان آموزش داده شود.»

او گفت: «ظرفیت‌های بسیاری داریم تا براساس مدل‌های آموزشی بحث یادگیری سوادآموزان را دنبال کنیم.»

در پایان مراسم، تفاهم‌نامه بین دو نهاد امضا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار