همزمان با سراسر کشور؛

آیین سوگواری «احلی من العسل» در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد

ارومیه (پانا) - همزمان با برگزاری آیین معنوی «احلی من العسل» در سراسر کشور، دانش آموزان آذربایجان غربی در سوگ شهدای کربلا و حضرت قاسم(ع) عزاداری کردند.

کد مطلب: ۸۵۴۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آیین سوگواری «احلی من العسل» در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد

امروز یکشنبه همزمان با ششمین روز از ماه محرم فرهنگیان، دانش آموزان و مدیران اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با حضور در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه در حالی که ملبس به پیراهن‌های مشکی و سربندهای سبز و سیاه بودند در عزای شهدای کربلا و سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) به سوگ نشسته و به سینه زنی پرداختند.

در این آیین معنوی حجت‌الاسلام محمد حیدری زاد مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم گفت: فرهنگ ملت ما فرهنگ عاشورایی است و قدرت ملت ایران آمادگی جوانان آن است.

این کارشناس دینی با بلیان اینکه تجربه چهل ساله انقلاب افتخار این ملت است، اظهار کرد: راه انقلاب اسلامی راه سید الشهدا است.

وی با اذعان به اینکه امروز جوانان ما آمادگی رویارویی با همه حربه‌های دشمن را دارند، بیان کرد: شهید حجی نمونه‌ای شاخص همانند شهید فهمیده‌های دوران دفاع مقدس است.

«قدرت اله قاسمی» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در حاشیه این مراسم با تکید بر اینکه نام و یاد امام حسین (ع) باید در رفتار و گفتار ما متجلی شود؛ افزود: آیین احلی من العسل یادی دلاوری‌های از حضرت قاسم بن حسن(ع) است و ادب، حرمت و امام شناسی، پیام حضرت قاسم(ع) برای نوجوانان است.

در این آیین معنوی دانش آموزان ارومیه‌ای و همزمان با آنها دانش آموزان استان در سوگ شهدای کربلا و به ویژه شهید نوجوان حضرت قاسم (س) به عزاداری نوحه خوانی و سوگواری پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار