رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل:

مرکز درمان ناباروری اردبیل توریسم درمانی را توسعه داد

اردبیل (پانا) - ییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: مرکز درمان ناباروری قفقاز در اردبیل توریسم درمانی را توسعه داده طوری که هم اکنون 17 درصد از مراجعه کنندگان به این مرکز از اتباع جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه هستند.

کد مطلب: ۸۴۳۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مرکز درمان ناباروری اردبیل توریسم درمانی را توسعه داد

مهران اوچی در گفت و گو با خبرنگاران واصحاب رسانه افزود: مرکز درمان ناباروری قفقاز در اردبیل از ابتدای آغاز بکار تاکنون 820 نفر از بیماران نابارور را معالجه کرده و از این تعداد 465 نوزاد با استفاده از آخرین متدهای علمی و فناوری بدنیا آمده است .
وی با بیان اینکه توسعه توریسم سلامت از اولویت ‌های برنامه جهاد دانشگاهی است ادامه داد: برای توسعه توریسم درمانی آمادگی پذیرش بیماران از سراسر کشور و کشورهای همسایه در این مرکز وجود دارد .
اوچی با اشاره به تامین زمین برای مرکز درمانی ناباروری قفقاز بیان کرد: برای تامین زمین تفاهم نامه ای با استانداری اردبیل منعقد شده که در صورت تحقق هتل بیمارستان و مجتمع سلامت مرکز درمان ناباروری در اردبیل راه اندازی و این مرکز به قطب مهم درمان ناباروری تبدیل می شود .
رییس جهاد دانشگاهی واحداستان فعالیت مرکز خون بند ناف رویان در اردبیل را یادآور شد و گفت: از سال 92 تاکنون بند ناف 460 نفر ذخیره سازی شده که 15 مورد آن مربوط به چهار ماه اول سال جاری است .
اوچی اظهار داشت: جهت توسعه فعالیت های مربوط به این حوزه درصدد ایجاد بانک خون عمومی در استان هستیم .
وی افزود: ثبت 6 اختراع در مرکز جهاد دانشگاهی ، برگزاری 6 دوره آموزشی ، هفت رویداد کارآفرینی و ثبت 2 شرکت دانش بنیان را از جمله عملکرد جهاد دانشگاهی اردبیل در سال 96 است .
رییس جهاد دانشگاهی واحد استان درباره دریافت مجوز داروهای گیاهی هم گفت: مراحل دریافت این مجوز در مرکز رشد انجام شده و چهار داروی گیاهی تا پایان سال در اردبیل ثبت می شود .
گفتنی است:جهاد دانشگاهی استان اردبیل در سال 1380 با هدف گسترش تحقیقات و شکوفایی استعدادها در جامعه برای رسیدن به خوداتکایی تاسیس شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار