در گفت‌وگو با پانا

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران: نمی‌توانیم آب‌های زیرزمینی را صرف پُر کردن دریاچه چیتگر کنیم، دعا کنیم باران بیاید

تهران (پانا) - رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران می‌گوید اگر خشکسالی و بحران کم آبی به روند فعلی ادامه یابد، در سال‌های آینده برای تامین آب دریاچه چیتگر با مشکل مواجه خواهیم شد.

کد مطلب: ۸۴۲۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران: نمی‌توانیم آب‌های زیرزمینی را صرف پُر کردن دریاچه چیتگر کنیم، دعا کنیم باران بیاید

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با پانا درباره احتمال خشک شدن دریاچه شهدای خلیج فارس در منطقه 22 شهرداری تهران گفت: اکنون بحران کم‌آبی نه فقط مشکل کشور ما، مشکل بسیاری از کشورهای دیگر هم است و مناطقی از ایران با کم‌آبی مواجه هستند و دریاچه چیتگر هم از این موضوع مستثنی نیست.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران تأکید کرد: اگر روند خشکسالی و کاهش بارش‌ها ادامه پیدا کند، سطح آب دریاچه چیتگر کاهش پیدا می‌کند و جایگزین کردن آن هم با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

وی درباره راهکارهای پیشگیری از بحران تأمین آب برای دریاچه چیتگر گفت: وقتی با بحران آب روبه‌رو هستیم، نمی‌توانیم آب شرب و آب‌های زیرزمینی را صرف پُر کردن آب دریاچه چیتگر کنیم چرا که اولویت‌های کشور زیاد است و باید دعا کنیم باران بیاید.

سیدآرش حسینی میلانی، عضو دیگر شورای شهر تهران، نیز دراین باره گفته بود که به غیر از حقابه خریداری‌شده از رودخانه کن منبع آبی دیگری برای تامین دریاچه چیتگر وجود ندارد. آب رودخانه کن هم پس از تصفیه وارد دریاچه می‌شود و همین آب مجددا روزانه تصفیه می‌شود تا کیفیت آن حفظ شود اما افزایش دما و تبخیر تامین آب دریاچه را در آینده دشوار می‌سازد. آب مورد نیاز برای مجموعه چیتگر نیز از طریق هفت چاه در این منطقه تامین می‌شده است اما جنگل‌های چیتگر نیز دچار افت آب‌های زیرزمینی شده‌اند و در نتیجه مجموعه چیتگر به شدت با مشکل کمبود آب مواجه است. بر اساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده است، از پساب منطقه برای آبیاری جنگل‌های چیتگر استفاده می‌شود اما منطقه ۲۲ با مشکل جدی آب روبه‌روست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار