آغاز انتخاب رشته کنکور 97 از 15 مردادماه

تهران (پانا) - مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز فرایند انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری سال 97 از روز 15 مردادماه خبر داد و گفت این مهلت تا روز 20 مرداد ماه ادامه دارد.

کد مطلب: ۸۴۲۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز انتخاب رشته کنکور 97 از 15 مردادماه

حسین توکلی در گفت‌وگو با پانا با بیان این که کارنامه نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ شب گذشته از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد، گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌ از 15 تا 20 مرداد ماه می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان برای انتخاب رشته خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این که دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره دو) هر یک از گروه‌های آزمایشی مربوط نیز روز سه‌شنبه نهم مرداد منتشر شد، گفت: دفترچه چاپی انتخاب رشته نیز از امروز چهارشنبه 10 مرداد بر روی باجه‌های روزنامه فروشی‌های سراسر کشور قرار گرفته است. بنابراین داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به باجه‌های روزنامه فروشی شهرستان محل اقامت خود و با پرداخت مبلغ ۱۵۰۰۰ (پانزده هزار) ریال بابت هر دفترچه به عنوان کارمزد توزیع دفترچه راهنمای انتخاب رشته، در زمان مقرر به دریافت آن اقدام کنند.

توکلی گفت: داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و یا زبان‌های خارجی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذی‌ربط را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بخش پیوست‌های دفترچه راهنمای انتخاب رشته شامل شرایط و ضوابط مؤسسات خاص و همینطور آدرس و ضوابط و شرایط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی منحصرا در سایت سازمان سنجش قرار دارد که به داوطلبان توصیه می‌شود برای انتخاب رشته و اطلاع از ضوابط و شرایط مؤسسات نسبت به مطالعه این بخش از طریق سایت سازمان اقدام کنند.

توکلی با یادآوری اینکه ۴۶۷ هزار نفر برای پذیرش در دوره روزانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مجاز شدند، گفت: ۱۲۹ هزار نفر از این افراد در دوره روزانه و ۳۰ هزار نفر در نوبت شبانه پذیرفته می‌شوند و در مجموع حدود ۱۶۰ هزار داوطلب در این دوره‌ها پذیرش می‌شوند که اسامی چهار برابر این ظرفیت اعلام شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه نتایج نهایی کنکور 97 نیمه دوم شهریور ماه اعلام می‌شود، گفت: به طور کلی ۷۶۳ هزار و ۴۹۹ نفر در آزمون امسال پذیرفته خواهند شد که این آمار در مقایسه با سال گذشته تعداد ۱۹ هزار و ۴۹۹ نفر افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار