پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد

مراجعه 545 نفر در بهار امسال برای دریافت مجوز سقط جنین در استان تهران

تهران (پانا) - بر اساس اعلام پزشکی قانونی استان تهران، درسه ماه نخست امسال 545 نفر جهت دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، 294 مورد مجوز سقط درمانی را از این اداره کل دریافت کرده‌اند.

کد مطلب: ۸۴۱۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مراجعه 545 نفر در بهار امسال برای دریافت مجوز سقط جنین در استان تهران

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، در سه ماه نخست سال جاری 545 نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال 96 که تعداد درخواست برای صدور مجوز سقط درمانی 548 مورد اعلام شده بود، نیم درصد کاهش یافته است.

بر این اساس، در خرداد ماه 170 مورد برای دریافت مجوز سقط درمانی به این اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، مراجعه کرده‌اند که در مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش یافته است.

شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی به دو گروه تقسیم می‌شود شرایط مربوط به ناهنجاری‌های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر که درباره مشکلات و ناهنجاری‌های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر یا سونوگرافی معتبر، ناهنجاری یا ناهنجاری‌ها موجب حرج مادر شود، رضایت آگاهانه و کتبی مادر، سن بارداری کمتر از 19 هفته بر اساس سونوگرافی سریال معتبر و اینکه حرج مادر از سوی سه متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد، تعیین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار