اقتباس جدید انگلیسی‌ها از شاهکار ویکتور هوگو

تهران (پانا) – تازه‌ترین اقتباس از «بینوایان» ویکتور هوگو در شبکه بی بی سی ساخته ‌می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۷۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
اقتباس جدید انگلیسی‌ها از شاهکار ویکتور هوگو

به گزارش تلگراف، نخستین تصاویر از اقتباس پرهزینه شبکه BBC از «بینوایان» شاهکار ادبیات قرن 19 منتشر شده است که تعدادی از بااستعدادترین بازیگران بریتانیایی را در استایل انقلاب فرانسه نشان می‌دهد.

این اقتباس تازه در قالب یک مینی‌سریال 6 قسمتی تولید و پخش خواهد شد.

«دومینیک وست» در نقش «ژان والژان»، «دیوید اویلو او» در نقش پلیس فاسد «ژاور» و «لی‌لی کالینز» در نقش «فانتین» اولین ستاره‌ها و شخصیت‌هایی هستند شبکه تصاویرشان را پیش از انتشار اولین تریلر رسمی سریال پخش کرده است.

بی بی سی قبلا قول داده بودن بینوایان را با شور و هیجان داستان اصلی «ویکتور هوگو» و بازنویسی زیبای «اندرو دیویس» تولید کند؛ کسی که فیلمنامه دو اقتباس پیشین بی بی سی «جنگ و صلح» و «غرور و تعصب» را در سال 1995 نوشته است.

«ادل اختر» و «اولیویا کولمن» در نقش زوج مهمانخانه‌دار «موسیو و مادام تناردیه» نیز به این جمع می‌پیوندند.

«لی لی کالینز» دختر موزیسین معروف «فیل کالینز» درباره پروژه بینوایان می‌گوید: «برای بازی در نقش فانتین خیلی هیجان‌زده‌ام. او یک شخصیت افسانه‌ای است که تراژدی زندگی او امروز، همچون روز نخست انتشار داستان بینوایان، احساس می‌شود.»

کالینز ادامه داد: «دراماتورژی فوق‌العاده «دیویس» دریچه‌های جدیدی به روی شخصیت‌های داستان می‌گشاید که هیچ‌گاه آن را در اقتباس‌های پیشین ندیده‌ام. البته با گروه فوق‌العاده‌ای که عوامل این سریال را تشکیل می‌دهند احساس می‌کنم اثر بی‌نظیری از کار درخواهد آمد.»

تا کنون اقتباس‌هایی از شاهکار ویکتور هوگو در قالب فیلم سینمایی، مینی سریال و سریال و فیلم انیمیشن تولید شده است که از آن میان می‌توان از فیلم سینمایی بینوایان تولید سال 1998 به کارگردانی «بیل آگست» و نقش‌آفرینی لیام نیسن، جفری راش و اوما تورمن، و فیلم موزیکال بینوایان تولید سال 2012 به کارگردانی «تام هوپر» و بازیگری هیو جکمن، راسل کرو و آن هاتاوی نام برد.

مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار