دوومیدانی انتخابی المپیک نوجوانان؛ پایان کار ملی پوشان ایران با کسب 3 مدال و 3 سهیمه المپیک

تهران (پانا) - ملی پوشان نوجوان دو و میدانی ایران در پایان مسابقات انتخابی المپیک نوجوانان در تایلند به 3 مدال رنگارگ و کسب 3 سهیمه حضور در بازی های المپیک آرژانتین دست یافتند.

کد مطلب: ۸۳۴۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
دوومیدانی انتخابی المپیک نوجوانان؛ پایان کار ملی پوشان ایران با کسب 3 مدال و 3 سهیمه المپیک

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دو و میدانی، روز پایانی مسابقات انتخابی المپیک نوجوانان از صبح امروز در ورزشگاه بانکوک تایلند پیگیری شد و تیم ملی دو و میدانی ایران به یک مدال نقره با ارزش دیگر دست یافت و با کسب 2 مدال نقره، 1 نشان برنز، 3 سهمیه حضور در بازیهای المپیک نوجوانان آرژانتین و جا به جایی یک رکورد ملی به کار خود پایان داد.

در ادامه این رقابت‌ها، حمیدرضا کیا، رکورد دار پرش سه گام نوجوانان ایران با پرشی به طول 15.68 متر ضمن کسب عنوان نایب قهرمانی و سهمیه حضور در بازی‌های المپیک نوجوانان آرژانتین، رکورد ملی این ماده که به طول 15.02 متر در اختیار خود داشت شکست. سیدمبین مداحی ، دیگر ورزشکار تیم ملی ایران در این ماده با رکورد 14.45 متذ در جایگاه دهم ایستاد. ورزشکاری از کشور کره با رکورد 15.76 متر قهرمان شد و پرنده از چین با رکورد 15.61 متر به عنوان سومی دست یافت.

در ماده پرش ارتفاع حسین بیزار با پرش از ارتفاع 1.95 متری مشترکا با پرنده ترکمنستانی در جایگاه هشتم ایستاد و سید محسن حسینی، دیگر ملی پوش دو و میدانی کشورمان نیز با همین نتیجه (1.95 متر) یازدهم شد. ورزشکاری از چین با رکورد 2.17 متر قهرمان شد، پرنده سریلانکایی با پرش از مانع 2.14 متری نایب قهرمان و دیگر ورزشکار چینی نیز با رکورد 2.08 متر در جایگاه سوم ایستاد.

لیلا جوانمرد، دونده دوی 800 متر تیم ملی نوجونان ایران با زمان 2:28.05 دقیقه به مقام پنجمی رسید. دونده ژاپنی با رکورد 2:08.28 دقیقه قهرمان شد، ورزشکاری از هند با زمان 2:08.86 دقیقه نایب قهرمان و دونده کره ای با رکورد 2:14.74 دقیقه به عنوان سومی رسید.

در 800 متر پسران نیز سبحان احمدی با ثبت زمان 2:05.53 دقیقه در جایگاه هشتم قرار گرفت. دونده هندی با زمان 1:50.93 دقیقه قهرمان شد، دیگر دونده هندی با رکورد 1:51.13 دقیقه نایب قهرمان و دونده ای اردن نیز با رکورد 1:52.10 دقیقه به مقام سوم رسید.

به این ترتیب محمدرضا رحمانی فر در پرتاب دیسک و حمید رضا کیا در پرش سه گام به مدال های نقره دست یافتند و مهدی رضائی در ماده 100 متر نیز به مدال برنز رسید. هر سه ورزشکار با توجه به نتایج و سهمیه قاره آسیا، سهیمه حضور در بازی‌های المپیک نوجوانان آرژانتین را نیز به دست آوردند.

محمدرضا رحمانی فر (پرتاب دیسک، فارس)، مهدی رضایی( 100 متر و 200 متر، قم)، حسین بیزار(پرش ارتفاع، تهران،)، سیدمحسن حسینی (پرش ارتفاع، خراسان رضوی) حمیدرضا کیا، سیدمبین مداحی(پرش سه‌گام، گلستان)، علی فتحی گنجی(پرتاب نیزه، لرستان)، سبحان احمدی(800 متر، کرمانشاه)، تکتم دستاربندان(1500 متر، خراسان رضوی) و لیلا جوانمرد(800 متر، خراسان رضوی) 10 ورزشکاری بودند که ترکیب تیم ملی دو و میدانی نوجوانان ایران را در این مسابقات تشکیل دادند.

در این مسابقات هاشم باغبان‌بری (فارس)، علی رضایی (قم)، رضا عسگرزاده و حمیده جوان (خراسان رضوی)، جعفر ابراهیمی (تهران) و سید صادق حسینی (گلستان) مربیانی هستند که به همراه سید وحید میرا( سرپرست، گلستان) کادر فنی تیم ملی اعزامی به رقابت‌های انتخابی المپیک نوجوانان بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار