قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش خبر داد

جزئیات اعلام نتایج آزمون اعزام معلمان به خارج از کشور

تهران (پانا) - قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و رئیس مرکز امور مدارس خارج از کشور از اعلام نتایج آزمون اعزام معلمان به خارج از کشور در هفته آینده و پذیرش نزدیک به هزار نفر در این آزمون خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۵۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات اعلام نتایج آزمون اعزام معلمان به خارج از کشور

غلامرضا کریمی در گفت‌وگو با پانا درباره آزمون اعزام فرهنگیان به خارج گفت: «نتایج آزمون اعزام فرهنگیان به خارج از کشور از هفته آینده و احتمالا از 10 تا 15 خرداد اعلام می‌شود.»

او ادامه داد: «در این آزمون نزدیک هزار نفر پذیرفته و به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند. افرادی که در این آزمون پذیرفته شوند برای مدت دو سال به مدارس خارج از کشور اعزام می‌شوند.»

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل افزود: «معلمانی که به خارج از کشور اعزام می‌شوند مدام از سوی ناظران ما مورد بررسی قرار می‌گیرند و دو سال حضور آنها در آن کشور حتمی نیست، زیرا بر اساس آیین‌نامه‌ای که در سازمان مدارس خارج از کشور در دست تدوین است اگر این معلمان کارایی لازم را نداشته باشند، زودتر از دو سال هم آنها را به کشور بازمی‌گردانیم. تاکید ما این است که معلمان از شرایط جامع و کامل برخوردار بوده و در واقع دیپلماسی علمی را به خوبی بلد باشند.»

تحصیل 13 هزار دانش‌آموز در 108 مدرسه و 58 کشور دنیا

کریمی به برنامه‌ریزی‌های سازمان مدارس خارج از کشور برای افزایش تعداد مدارس اشاره کرد و گفت: «در این زمینه براساس رایزنی‌هایی که صورت گرفته است قصد داریم از ظرفیت موسسان مدارس غیرانتفاعی استفاده کنیم. بالاخره بسیاری از این افراد تجربه‌های خوبی در این حوزه دارند و در صورت امکان از آنها برای افزایش تعداد مدارسمان خارج از کشور استفاده می‌کنیم.»

او افزود: «ما این آمادگی را داریم که اگر کشوری متقاضی باشند و دانش‌آموزان ایرانی در آن کشور باشند و در صورت فراهم‌شدن سایر شرایط بر تعداد مدارس خود در کشورهای مختلف بیافزاییم.»

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در ادامه به تعداد مدارس و معلمان ایرانی خارج از کشور اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر 9 مدرسه سفارت‌خانه‌ای، 48 مدرسه اتباع و 10 مدرسه بین‌المللی در داخل کشور داریم که 468 هزار و 130 دانش‌آموز اتباع خارجی در آنها تحصیل می‌کنند، البته بخش زیادی از این دانش‌آموزان افغانستانی هستند و در کنار دانش‌آموزان ایرانی تحصیل می‌کنند. همچنین در خارج از کشور هم 108 مدرسه با 13هزار دانش‌آموز در 58 کشور داریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار