رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم:

مصون ماندن از آسیب‌های اجتماعی آینده درگرو سپری کردن موفقیت آمیز دوران نوجوانی می باشد

قم (پانا)- مهدی خادمی جمکرانی رئیس اداره امور تربیتی استان قم با تأکید بر آنکه مصون ماندن از آسیب‌های اجتماعی آینده درگرو سپری کردن موفقیت آمیز دوران نوجوانی می باشد گفت: کمک به سپری کردن موفقیت‌آمیز و بدون آسیب دوران نوجوانی، سبب کاهش بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می شود.

کد مطلب: ۸۲۳۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مصون ماندن از آسیب‌های اجتماعی آینده درگرو سپری کردن موفقیت آمیز دوران نوجوانی می باشد

مهدی خادمی جمکرانی رئیس اداره امور تربیتی استان قم، در مصاحبه ای با موضوع نقش برجسته والدین برای عبور فرزندان از برهه حساس نوجوانی، نقش والدین در تربیت فرزندان در هر زمانی اظهار داشت: نقش والدین در تربیت فرزندان حتی قبل از تولد،ازدواج و انتخاب همسر، نوع غذا از جهت حلال، نوع رفتار والدین با یکدیگر و همه و همه در پیشبرد این مهم حائز اهمیت بسیاری است.

مهدی خادمی جمکرانی رئیس اداره امور تربیتی استان قم با تأکید بر آنکه مصون ماندن از آسیب‌های اجتماعی آینده درگرو سپری کردن موفقیت آمیز دوران نوجوانی می باشد گفت: کمک به سپری کردن موفقیت‌آمیز و بدون آسیب دوران نوجوانی، سبب کاهش بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می شود.

وی با توجه به قول پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) که می‌فرمایند -اگر کسی نادانسته به کاری وارد شود بیشتر از آن‌که آن کار را اصلاح کند، خراب می‌کند- تصریح کرد: نباید فراموش کرد که تربیت هم مثل هر علم و فن دیگری نیاز به آموزش و کسب مهارت دارد و انسان امروزی را نمی‌شود بدون شناخت و با اصول من‌درآوردی و بدون پایه و اساس تربیت کرد. همچنین با اهمیت به این نکته که خانواده بهترین حامی نوجوان در تأمین نیازهای عاطفی و روحی و روانی است او را از آسیب‌ها مصون بدارند.

خادمی جمکرانی با برشمردن مهم‌ترین راهکارهای به کار گرفته‌شده برای کمک به نوجوانان عنوان کرد: والدین باید با توجه به تفاوت‌های فردی، ویژگی‌های شخصیتی، استعداد، ضریب هوشی و انگیزه‌های فرزندان با آن‌ها برخورد کنند و از مقایسه آن‌ها با همسالان جدا خودداری شود. با جلب اعتماد نوجوان و مشورت و نظرخواهی در کارها و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت آنان و معرفی الگوهای موفق و مثبت و تلاش در الگو گیری از آنان باید اصل تکریم شخصیت نوجوان رعایت شود.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش‌وپرورش استان قم از دیگر اقدامات و راهکارهای مؤثر در برخورد با نوجوان را رعایت اعتدال و میانه‌روی با آنان و تقویت ایمان خود و فرزندان دانست و گفت: با برشمردن نعمات الهی و عشق و محبت به خدا به‌تدریج و با توجه به ظرفیت و توانشان و ملایمت می‌توان آنان را از کارهای زشت بازداشت و به نیکی‌ها دعوت کرد.

وی استفاده از اصل تغافل در مواجهه با برخی از گناهان و اشتباهات نوجوان را برای حفظ حرمت‌ها لازم دانست، و اظهار داشت: شناخت مشکلات مختلف تحصیلی، عاطفی، جسمی و تلاش برای رفع آن‌ها و با توجه به قوی‌تر بودن رابطه دوستی‌ها در این دوران کنترل و نظارت بر دوستان بیشتر احساس می‌شود که این مسئله باید با ظرافت و تدبیر صورت پذیرد تا سبب منزوی شدن نوجوان نشود. در نهایت نوجوان از برخورد صحیح والدین پی به دلسوزی آن‌ها برده و تنها جایگاه امن را کانون گرم خانواده خویش می‌داند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار