در گفت و گو با پانا

جواد نوروزبیگی : بازار جشنواره جهانی فیلم فجر تقویت شود

تهران (پانا) - جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده سینما نقاط ضعف و قوت جشنواره جهانی فیلم فجر را بشمرد و پیشنهادهای خود را برای بهتری شدن این رویداد سینمایی مطرح کرد.

کد مطلب: ۸۰۸۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
جواد نوروزبیگی : بازار جشنواره جهانی فیلم فجر تقویت شود

جواد نوروزبیگی تهیه کننده سینما درباره ضرورت های شکل گیری یک جشنواره استاندارد جهانی گفت: ما اثرات ثبات را در جشنواره های معتبر خارجی شاهد هستیم و می‌بینیم که ثبات در مدیریت، فراخوان و داشتن دبیرخانه دایمی تا چه حد می‌تواند در برگزاری منظم و با کیفیت جشنواره ها تاثیرگذار باشد.

وی رسیدن به چنین نقطه ای را برای جشنواره فیلم فجر ضروری دانست و بیان کرد: جشنواره جهانی فیلم فجر با وجود اینکه یک جشنواره نوپاست توانسته تا اندازه ای در این زمینه درست عمل کند و مهم این است که بتواند این مسیر را ادامه دهد.

نوروزبیگی ادامه داد: پرهیز از حواشی هم مساله مهمی است که جشنواره جهانی فیلم فجر تا امروز خود را وارد این مسایل نکرده و باید مراقبت شود که در آینده نیز دچار این آسیب نشود.

تهیه کننده «اعترافات ذهن خطرناک من» با تاکید بر اینکه مدیریت جشنواره‌ها نباید با تغییر دولت‌ها دستخوش تغییر شود، گفت: تجربه دبیری یک سینماگر در جشنواره جهانی فیلم فجر موفق بوده و رضا میرکریمی هم از عهده آن برآمده است.

تهیه‌کننده «ملبورن» افزود: در این چند سال شاهد نظم و انضباط خوبی در جشنواره جهانی فیلم فجر بودیم و مهمانان خوبی در سال‌های گذشته برای حضور در جشنواره به ایران آمدند که هم ما توانستیم از تجربیات آنها در جهت ارتقای سینما استفاده کنیم و هم اینکه آنها از حضور در جشنواره جهانی فجر برای خود بهره بردند .

نوروزبیگی در پایان با اشاره به اینکه جشنواره جهانی فیلم فجر باید در بخش بازار تقویت شود، گفت: در این سه سال اتفاقات خوبی در بخش بازار و فروش فیلم‌ها افتاد ولی هنوز باید این بخش را تقویت کرد. سال گذشته به عنوان تهیه‌کننده «تابستان داغ» اتفاقات خوبی در حاشیه برگزاری جشنواره جهانی و در بخش بازار برای فیلم ما رخ داد و توانستیم فیلم را به بازارهای جهانی عرضه کنیم. باید کمی صبر کرد و دید که چگونه می‌توان در کنار برگزاری جشنواره خوب، فیلم‌هایمان را به جشنواره‌های دیگر و بازارهای جهانی عرضه کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار