خدمات دهی به ۷۰ بیمار کلیوی در قاین /پاسخ انجمن به نامه سوزناک کودک بیمار قاینی در صندوق رای ریاست جمهوری

قاین(پانا)_مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی شهرستان قاینات گفت: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی شعبه قاین در سال 1382 تشکیل و تحت پوشش قرار دادن 12 بیمار فعالیت خود را شروع که در حال حاضر 70 بیمار دیالیزی،پیوند کلیه ، سرطانی، صرعی و .... تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی قاین هستند.

کد مطلب: ۸۰۵۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
خدمات دهی به ۷۰ بیمار کلیوی در قاین /پاسخ انجمن به نامه سوزناک کودک بیمار قاینی در صندوق رای ریاست جمهوری

19 اسفند روز جهانی کلیه است و یکی از سازمان های مردم نهاد که در بخش بهداشت و درمان تشکیل شده انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران است که به همت چند نفر از بیماران دیالیزی و افراد علاقمند در سال ۱۳۵۹ تشکیل و هدف آنها ارائه کمک های مادی و معنوی در امور درمان بیماران و آموزش افراد جامعه بوده است.

به همین مناسبت به سراغ مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی شهرستان قاینات رفتیم.

محمد ابراهیم زرگر،مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی شعبه قاینات در گفتگویی به خبرنگار ما گفت : با توجه به دستورات اکید دین مبین اسلام ، خوشبختانه مردم کشورمان با هدف مشارکت در فعالیت های خیر و انسان دوستانه در بسیاری از امور عام المنفعه کشور شامل مساجد، مراکز خیریه ،مدرسه سازی، نگهداری افراد معلول و.... حضور دارند

وی اظهار کرد : انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی شعبه قاین در سال 1382 تشکیل و تحت پوشش قرار دادن 12 بیمار فعالیت خود را شروع که در حال حاضر 70 بیمار دیالیزی،پیوند کلیه ، سرطانی، صرعی و .... تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی قاین هستند.

زرگر اضافه کرد : این انجمن با ارائه کمک های مادی و معنوی به افراد تحت پوشش گام هایی را برداشته به طوریکه که از ابتدای سال جاری بالغ بر ده میلیون تومان کمک غیر نقدی در قالب سبد غذایی و بیش از ۱۹ میلیون و ۴۷۷ هزار تومان بصورت نقدی به بیماران نیازمند قاینات و زیرکوه کمک کرده است.

زرگر با اشاره به لزوم مشارکت خیرین و همشهریان در جهت پیشبرد اهداف انجمن خاطرنشان کرد : شماره حساب ۰۱۰۶۴۶۷۲۶۹۰۰۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۱۲۵۸۷ بنام انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی قاینات نزد بانک ملی آماده دریافت کمک های نقدی همشهریان است.

*نامه درخواست کمک توسط یک بیمار قاینی در صندوق رای

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی قاینات با اشاره به نامه درخواست خانواده یکی از بیماران کلیوی در انتخابات ریاست جمهوری دریکی از صندوق های رای در شهرستان قاینات گفت : نامه ای که توسط خانواده یکی از بیماران منطقه خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری نوشته شده و در صندوق اخذ رای بوده توسط عوامل صندوق به انجمن تحویل شد.

وی افزود: در همین راستا و در جهت پیدا کردن این خانواده اقدام کردیم و پس ازتلاش فراوان در جهت شناسایی این خانواده و محرز شدن بیماری مزمن کلیوی فرزند خانواده ،بیمار تحت پوشش قرار گرفت و هر ماه مبلغی هرچند اندک به این خانواده کمک می شود.

خبرنگار ما به سراغ پسر بچه ای که خانواده اش در انتخابات ریاست جمهوری درخواست کمک خودرا به صندوق رای انتخابات انداخته اند رفت.

مهدی کودک ۸ ساله قاینی که در کلاس دوم تحصیل می کند به خبرنگار ما گفت : من در یک خانواده چهار نفره به دنیا آمدم که پدرم شاگرد راننده و مادرم خانه دار است.

وی اضافه کرد : من مبتلا به بیماری سندروم نفروتیک (یکی از بیماریهای کلیوی)هستم و مجبورم ماهی یک بار به پزشک متخصص در مشهد مراجعه کنم و با توجه به اینکه بیمه سلامت هزینه دارو را آزادمحاسبه می کند ماهانه بالغ بر ۳۰۰هزار تومان هزینه دارو و درمان و ایاب و ذهاب می شود.

این کودک قاینی ادامه داد:خانواده ما تحت پوشش هیچ نهادی نیست لذا جهت تامین هزینه و کمک خیرین نامه ای نوشتم و به صندوق رای انداختم.نهایتا از سوی انجمن کلیوی با ما تماس گرفتند و ماهانه مبلغی در حد یارانه کمک می کنند.

مادر مهدی نیز اضافه کرد : به دلیل تصادف ، شوهرم نیز از کار افتاده شده و دیگر هیچ کمک خرجی نداریم به طوری که حتی شاید بچه هایم طعم غذای گرم رو ماه به ماه نچشند.

وی گفت:من از خیرین تقاضا دارم به این مراکز خیریه کمک کنند تا آنها هم بتوانند به افراد نیازمند آبرودارکمک کنند.

*سازمان هایی غیر دولتی برای حمایت از بیماران نیازمند

انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی قاینات یکی از صدها سازمان غیر دولتی است که در زمینه خیریه فعالیت می کند و بیماران نیازمندی مانند مهدی را حمایت می کنند. سازمان های مردم نهاد و غیردولتی (NGO) به سازمان هایی گفته می شود که بر اساس مشارکت و مدیریت مردمی و غیردولتی اداره می شوند و ارایه ی خدمات و پیگیری اهداف عام المنفعه را در دستور کار دارند.

از آنجا که امروزه به دلیل گستردگی مشکلات و پیچیدگی های ناشی از دنیای جدید ، دولت ها حتی اگر هم بخواهند نیز نمی توانند تمام معضل ها و چالش های جامعه را برطرف کنند ، لذا مردم باید در کنار دولت به نقش آفرینی در راستای کمک به رفع معضل های موجود در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، محیط زیستی و حتی اقتصادی بپردازند.

کمک به شکل گیری سازمان های مردم نهاد و ایجاد بسترهای لازم جهت تسهیل این فرایند، در کنار ایجاد همبستگی میان مردم و پذیرش نقش اجتماعی از سوی تک تک افراد در یک جامعه، می تواند تا حد زیادی بار سنگین حل معضل های موجود در جامعه را نیز از دوش دولت بردارد.

گسترش سازمان های مردم نهاد همچنین به شگل گیری هویت های جمعی کمک می کند و هویت در جامعه های امروزی را که بیش از هر زمان دیگر به هویت خانوادگی خلاصه شده است به هویت های بزرگتری تبدیل خواهد کرد. شکل گیری این فرایند در مهمترین کارکرد خود به افزایش حس مسئولیت پذیری افراد در قبال جامعه و همنوعان منجر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار