رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا:

صدا و نقش دانش آموز باید در وزارتخانه آموزش و پرورش طنین انداز شود

ارومیه(پانا) رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: مجموعه وزارت آموزش و پرورش در تلاش است تا صدا و نقش دانش آموز را در وزارتخانه طنین انداز کند.

کد مطلب: ۸۰۳۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
صدا و نقش دانش آموز باید در وزارتخانه آموزش و پرورش طنین انداز شود

مرتضی نظری در گفت و گو با خبرگزاری پانا در ارومیه به برنامه های جدید آموزش و پرورش برای کاهش فاصله بین جامعه و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مجموعه وزارت آموزش و پرورش سامانه ها و فضاهایی را برای حضور مستقیم و ارایه نظرات دانش آموزان،فرهنگیان و آحاد مردم در زیرمجموعه های خود طراحی کرده است.

وی گفت: عدم بی تفاوتی به نظرات معلمین و توجه به گلایه های دانش آموزان در زمینه های مختف سیاست امروز وزارت آموزش و پرورش است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص ادامه داد: حذف بخشی از تکالیف اضافی، کاهش و حذف مشق شب برای دانش آموزان برخی پایه ها و حذف آزمون های زائد از جمله راهکارهای آموزش و پرورش برای بازگشت این مجموعه به ریل موفقیت می باشند.حذف مؤسسات تست و کنکور و تحویل مجموعه به صاحب نظران تعلیم و تربیت وظیفه ما در این حوزه است.

نظری به توجه ویژه وزیر آموزش و پرورش به مجموعه خبرگزاری پانا اشاره کرد و گفت: حمایت همه جانبه ضمن حفظ استقلال از خبرگزاری پانا سیاست جدید وزیر آموزش و پرورش در قبال این خبرگزاری است؛ مدیریت جدید خبرگزاری پانا نیز پویایی خاصی به این مجموعه بخشیده است.

وی خبرگزاری پانا را مکانی برای ارتقای سواد رسانه ای دانش آموزان و فرهنگیان خواند و افزود: خبرنگاران پانا سلسله اعصاب آموزش و پرورش و صدای نبض دانش آموزان هستند و باید از ظرفیت های این مجموعه ضمن اطلاع رسانی رویدادها، در شنیده شدن صدای دانش آموزان هم استفاده شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقش این خبرگزاری در استان ها نیز اشاره کرد و گفت: خبرگزاری پانا باید حلقه ارتباط خبری سازمان نوسازی مدارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش باشد، همراهی و همکاری این خبرگزاری با مجموعه روابط عمومی آموزش و پرورش موجب موفقیت مجموعه آموزش و پرورش در بعد های مختلف اجتماعی و اطلاع رسانی می شود.

نظری از انتشار ویژه نامه های خاص در روزنامه های همشهری و ایران در سال آینده خبر داد و گفت: برای سال 97 برنامه ویژه ای را حضور در رسانه های مکتوب داریم و با با روزنامه های همشهری و ایران نیز در این زمینه به توافق های اولیه رسیده ایم، کار پرونده های ویژه با موضوعات ویژه از جمله مطالب این ویژه نامه ها خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار