درگفت‌وگو با پانا

نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس : گردشگری در ایران می تواند جایگزین صنعت نفت باشد

بوروکراسی و مشکلات حقوقی در ایران جذب سرمایه گذار خارجی را سخت کرده است

تهران (پانا) - به گفته نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای  اسلامی صنعت گردشگری در ایران می تواند جایگزین صنعت نفت باشد اما اکنون بسترهای لازم برای ورود و جذب سرمایه گذار در ایران فراهم نیست.

کد مطلب: ۸۰۱۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس : گردشگری در ایران می تواند جایگزین صنعت نفت باشد

مهرداد لاهوتی نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا بیان کرد که خارجی ها بسیار مشتاق سرمایه گذاری در ایران هستند ولی مشکلات بوروکراسی و حقوقی در ایران جذب سرمایه گذار خارجی را سخت کرده است یعنی وضعیت برای جذب سرمایه گذار خارجی مساعد نیست.

به گفته او «سازمان متولی اراده ای برای رفع این مشکل ندارد. به رغم اینکه در قانون اراده ای برای انجام این دست از فعالیت ها پیش بینی شده است.»

او ادامه می دهد از آنجا که ایران جزء 10 کشور برتر دنیا از نظر جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی و فرهنگی به شمار می رود می تواند درآمد هنگفت اقتصادی را به همراه داشته باشد ولی متاسفانه به دلیل نبود مدیریت صحیح ما از این منفعت محروم هستیم.

لاهوتی به حضور هتلداران خارجی در ایران اشاره می کند و می گوید که به تعداد انگشت شماری هتل با مدیریت خارجی ها در ایران وجود دارد. مثلا در مشهد عرب ها به جهت رفت و آمد برای زیارت در این شهر سرمایه گذاری کرده اند و منفعت زیادی از آن به دست می آورند.

او معتقد است که هر خارجی که در ایران سرمایه گذاری کند مطمئنا برنده خواهد بود چرا که این اراده و فهم مشترک برای جذب و افزایش گردشگر وجود داردبنابراین آینده سرمایه گذاری در ایران در این حوزه روشن و شفاف است .

او ادامه می دهد که متاسفانه در 30سال گذشته برای گردشگری سرمایه گذاری نکردیم . وقتی با متولیان این حوزه گفت‌وگو می کنیم آنها از بسیاری از کاستی ها گلایه می کنند و می گویند که اگر همایشی در تهران برگزار شود ما برای اسکان مسافران دچار مشکل می شویم. بنابراین اولین قدم برای جذب گردشگر سرمایه گذاری و ساخت هتل های مناسب با توجه به استانداردهای جهانی است و گام دوم ایجاد بستری مناسب برای حمل و نقل است چرا که 90 درصد حمل و نقل ما از طریق جاده ها صورت می گیرد و 10 درصد آن ریلی و هوایی است. آمار تصادفات در حمل و نقل جاده ای نگران کننده است بنابراین مناسب سازی موضوع حمل و نقل و چاره اندیشی برای این مهم یکی از راه های جذب گردشگر است. آموزش در بخش هتل‌داری و مردم از نکات دیگر جذب گردشگر خارجی در ایران محسوب می شود زیرا برخورد افراد با گردشگران خارجی در جذب آنها و تبلیغات برای افزایش آمار گردشگران حائز اهمیت است.

لاهوتی معتقد است که صنعت گردشگری در ایران قابلیت جایگزینی در مقابل صنعت نفت را دارد به شرط آنکه متولیان بخواهند از این ظرفیت استفاده کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار