همزمان با سراسر کشور؛

مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان اردبیل برگزار شد

همزمان با سراسر کشور نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۸۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،زنگ این مانور در مدرسه قائم اردبیل و با شعار «مدرسه ایمن و جامعه تاب­ آور» به صدا در آمد .

در این مانور، به حادثه دیدگان فرضی با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران و نجاتگران هلال احمر امدادرسانی شد و مصدومان فرضی به مراکز درمانی منتقل شدند .

مدیر کل آموزش وپرورش استان اردبیل در حاشیه برگزاری نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با اشاره به اهداف این مانور تصریح کرد: مانور زلزله و ایمنی در مدارس به منظور آماده­ سازی و آموزش دانش‌آموزان انجام می‌شود تا در موقع حوادث غیر‌مترقبه بتوانند از آمادگی لازم برخوردار باشند .

احمد ناصری افزود: با ایمنی سازی مدارس و آموزش دانش‌آموزان تا حدودی می‌توان از آسیب‌های بعد از وقوع زلزله پیش‌گیری کرد .

وی با تاکید بر ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در برابر حوادث و بلایای طبیعی گفت: این امر به ویژه در بین دانش‌آموزان باید ترویج شود که انتظار می‌رود برگزاری چنین مانورهایی بتواند نقش مهم و تاثیرگذاری در این زمینه داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در رویکرد جدید در کنار ارایه آموزشهای لازم به دانش‌آموزان، ارتقای سطح آگاهی و آمادگی ساکنان محله‌های مجاور مدارس نیز از اهداف اجرای این مانور است، تصریح کرد: تلاش می‌شود که مدارس ایمن در برابر زلزله به عنوان کانون ارتقای ایمنی و پایگاه مدیریت بحران در سطوح محلی مورد توجه قرار گیرد.

ناصری از مدیران مدارس استان خواست تا اهتمام ویژه‌ای را به مقاوم‌سازی غیرسازه‌ای در مدارس به ویژه تثبیت قفسه ها، کمد ها، تابلوها، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی داشته باشند تا در هنگام بروز احتمالی زلزله خسارات جانی و مالی به حداقل ممکن کاهش یابد .

وی با تأکید به اینکه در راستای ایمن‌سازی مدارس با حساسیت ویژه‌ای احداث ساختمان‌های استاندارد پیگیری می‌شود، اضافه کرد: در عین حال ساختمان‌هایی که فرسوده و نیازمند مقاوم‌سازی هستند نیز شناسایی شده‌اند تا با اولویت نسبت به بهسازی آن ها اقدام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار