مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

قیام عاشورا یک انقلاب فرهنگی بود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه هیات مذهبی معلمین تربیت بدنی و مراقبت سلامت گفت:قیام عاشورا یک انقلاب فرهنگی بود.

کد مطلب: ۶۷۰۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، علیرضا کاظمی اظهار كرد: عاشورا، بیان تاریخ و پرداختن به فلسفه قیام عاشورا و بعد دیگر آن پرداختن پیام های عاشورا به مخاطبین است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عاشورا را یک انقلاب فرهنگی دانست و بیان كرد: توجه به پیام های ضمنی عاشورا باید مورد تاکید قرار گیرد واوج اعتقاد به خداوند منان از مهمترین پیام های عاشورا به شمار می آید.

وی افزود: در این رویارویی و در فلسفه عاشورا راهی غیراز شهادت امام حسین(ع) نبود تا قیام عاشورا در تاریخ ماندگار شود و امام حسین (ع) السفینه النجات و مصباح الهدی شود.

كاظمي اظهار کرد: اقامه و برپایی نماز از بارز ترین فلسفه های عاشورا بوده و این مهمترین درسی است که می شود از سیره امام حسین (ع) گرفت .

وی یادآور شد: امروزه بسیاری از عوامل بی بند و باری و فساد در جامعه حاصل کمبود انفاق است که این انفاق از نوع مالی نیست، بلکه انفاق در آموزش و امر به معروف و نهی از منکر است.

کاظمی به غیرت به عنوان یکی از خصایل اخلاقی اشاره كرد و گفت: امام حسین (ع) در تمامی صحنه های عاشورا با واژه "هیهات من الذله" اوج آزادگی را به اثبات می‌رساند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار