وزیر آموزش و پرورش در عیادت از مصدومان حادثه داراب فارس تاکید کرد:

دستور ویژه رئیس جمهوری/برخورد قاطع با هر نوع قصور در سانحه داراب

وزیر آموزش و پرورش درعیادت از دانش آموزان مصدوم حادثه داراب گفت: ابعاد این حادثه نیاز به بررسی دقیق تر توسط تیم کارشناسی دارد و در این زمینه از هیچ قصوری نمی گذریم .

کد مطلب: ۶۶۰۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، سید محمد بطحایی پس از عیادت از دانش آموزان مصدوم در بیمارستان داراب گفت: رئیس جمهوری در ساعات آغازین صبح امروز جمعه در تماس تلفنی خواستار پیگیری جدی موضوع شدند و این موضوع در هماهنگی های با وزارت بهداشت پیگیری شد.

وی گفت: وضعیت عمومی دانش آموزان مصدوم خوب است و دانش آموزان و همراهانشان از روند رسیدگی راضی هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدوارم با بازنگری هایی که در شیوه نامه های اردوها انجام می شود شاهد اتفاقات کمتری از این دست باشیم

بطحایی افزود: سوالات متعددی درباره دلایل حرکت دیرهنگام اتوبوس حامل دانش آموزان در شب مطرح است که نیاز به بررسی دقیق تر توسط تیم کارشناسی داردو در این زمینه از هیچ قصوری نمی گذریم و در صورتی که خطایی صورت گرفته باشد باشدت برخورد می کنیم.

استاندار فارس نیز گفت : یک کمیته کارشناسی با حضور پلیس راه، بهداشت و درمان و ستاد مدیریت بحران استان برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه دلخراش تشکیل می شود.

سیدمحمد علی افشانی با تاکید بر اینکه"خدمات رسانی به موقع مانع از افزایش تلفات حادثه اتوبوس دانش آموزان شد" افزود: به جز 9 نفری که متاسفانه در زمان وقوع حادثه و در دم جان باختند، هیچ مصدوم دیگری به دلیل حضور به موقع عوامل اورژانس جان خود را از دست نداده است.

وی گفت: ماموران اورژانس و پلیس راه به محض اطلاع از وقوع حادثه در کمتر از 10 دقیقه در محل حاضر شده و 34 مصدوم این حادثه را به وسیله چندین دستگاه آمبولانس به بیمارستان داراب منتقل کردند.

استاندار فارس همچنین یادآور شد:پنج نفر از مصدومان نیز که حالشان وخیم بوده به وسیله سه فروند بالگرد به بیمارستان های شهید رجایی و نمازی شیراز منتقل شدند که حال 2 نفر از آنها نسبت به بقیه وخیم تر است.

افشانی از اقدام به موقع و سریع اورژانس، عوامل انتظامی و پلیس راه و ستاد مدیریت بحران و همچنین آموزش و پرورش که در دقایق اولیه بروز حادثه کار امدادرسانی و خدمات رسانی هم به مصدومان و هم به خانواده های آنها را انجام داده اند قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار