دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی:

50 درصد سوانح جاده‌ای منجر به مرگ در نتیجه استفاده از موادمخدر است

خبرگزاری پانا:دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی گفت: 49 درصد قتل‌ها، 82 درصد تجاوزها، 69 درصد درگیری‌های منجر به قتل، 50 درصد سوانح جاده‌ای منجر به مرگ در نتیجه استفاده از موادمخدر و مشروبات الکلی است.

کد مطلب: ۲۷۰۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدعلی نصرتی در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میانه، افزود: دشمن سعی در ایجاد فاصله بین مسئولان و جوانان جامعه که سرمایه‌های اصلی نظام و پشتوانه فکری و فرهنگی ملت هستند دارد تا خلاء ایجاد شده را با فرهنگ دلخواه خود پرکند.

وی با اشاره به نتیجه مطالعات و پژوهش دفتر پیشگیری از مواد مخدر در استان طی سال 90، گفت: 49 درصد قتل‌ها، 82 درصد تجاوزها، 69 درصد درگیری‌های منجر به قتل، 50 درصد سوانح جاده‌ای منجر به مرگ، 27 درصد خودکشی‌ها، 62 درصد درگیری‌ها و نزاع‌ها، 50 درصد همسرآزاری‌ها و 38 درصد خودآزاری‌ها در نتیجه استفاده از موادمخدر و مشروبات الکلی است.

نصرتی با ابراز نگرانی از آمارهای موجود در مورد اعتیاد و با بیان اینکه میزان مصرف مواد مخدر صنعتی نسبت به مواد مخدر سنتی رو به افزایش است، از پذیرش 10 هزار معتاد در کمپ‌های سطح استان خبر داد.

وی افزود: 27 درصد معتادان مزبور ماده مخدر صنعتی شیشه و 32 درصد نیز ترکیبی از شیشه و هروئین را مصرف می‌کنند که با این احتساب مصرف مواد مخدر صنعتی در بین معتادان استان به بیش از 50 درصد رسیده است.

مشاور عالی استاندار آذربایجان‌شرقی نبود مدیریت و مهندسی مناسب و دقیق و ضعف نظارت‌های اجتماعی را از مهم‌ترین علل افزایش اعتیاد در جامعه دانست و گفت: اطلاع رسانی به آحاد جامعه، آموزش مهارت‌های زندگی سالم، تدبیر برای پرکردن اوقات فراغت فرزندان، برپایی نمایشگاه دائمی اعتیاد در استان، آموزش مهارت دوست‌‌یابی به فرزندان، آموزش مهارت‌های ارتباطی، سرمایه‌گذاری و مشارکت در حوزه آموزش از جمله مراکز آموزشی، مذهبی و فرهنگی، استفاده از مساجد، بسیج، روحانیت و سازمان‌های مردم نهاد در جامعه و مبارزه بی‌امان با عناصر موادمخدر در جامعه سبب خواهد شد تا در بحث پیشگیری موفق‌تر از قبل عمل کنیم.

نصرتی به وجود 4 هزار شهید و 12 هزار جانباز در حوزه مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و گفت: موادمخدر یکی از معضلات پرهزینه نظام است که نیازمند آسیب‌شناسی و ارائه آموزش‌های لازم برای پیشگیری و راهکارهای مناسب برای درمان است.

وی نعمت ولایت و مردم را دو عنصر تعیین‌کننده سرنوشت جامعه و نظام اسلامی عنوان کرد و با بیان این که توجه به این دو عنصر اساسی موجب قرارگرفتن در مسیر رستگاری است، افزود: هیچ جامعه‌ای بدون مشکل و آسیب نیست اما مقابله و مدیریت آسیب‌ها امری مهم و ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار