حسن شربت‌دار

اردوهای راهیان نور در ساختن انسان‌های مومن و متعهد تاثیرگذار است

تهران (پانا) - جلسه قرارگاه اردوهای راهیان نور با حضور سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی، مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی و رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در معاونت پرورشی و فرهنگی تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای راهیان نور در ساختن انسان‌های مومن و متعهد تاثیرگذار است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی در این جلسه حسن شربت دار، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) امام جعفر صادق (ع) گفت :‌‌اردوهای راهیان نور در ساختن انسان های مومن و متعهد تاثیرگذار است.

شربت دار ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که ما انجام می‌دهیم توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است و جزئ سیاست های راهبردی این معاونت است و تلاش می‌کنیم از این ظرفیت برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی ادامه داد : این جزء ماموریت‌های عادی نیست بلکه یک مأموریت راهبردی است.

وی ادامه داد : نگاه به اردوهای راهیان نور یک نگاه راهبردی و نگاه به فرهنگ ایثار و شهادت یک هدف راهبردی است که موجب رسیدن به اهداف بالاتر خواهد شد.

شربت دار گفت: اردوهای راهیان نور گنجینه طلایی است که باید از آن بهره کافی ببریم و در تمام ابعاد مختلف جامعه می تواند پتانسیل کارآمد، موثر و نتیجه محور باشد.

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: بنیان نظام جمهوری اسلامی ایران بر روی دست آورد های هشت سال دفاع مقدس است و آنچه به آن افتخار می کنیم نتایج و دست آوردهای دفاع مقدس است.

وی ادامه داد : اردوهای راهیان نور موقعیت یادگیری و مدرسه‌ای است برای یادگیری که در برنامه‌های دانش آموزان به عنوان یک هدف راهبردی باید گنجانده شود.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی با اشاره به از خود گذشتگی و ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: اگر به دنبال آموزش از خود گذشتگی و ایثار هستیم اردوهای راهیان نور بهترین موقعیت برای این امر خواهد بود و تاثیر خود را روی رفتار دانش آموزان در موقعیت های گوناگون نشان خواهد داد.

وی با اشاره به نتایج اردوهای راهیان نور گفت: برای بعد از راهیان نور نیز باید برنامه داشته باشیم و برنامه های مکمل پیش‌بینی کنیم تا دانش آموزان بعد از اردوهای راهیان نور رها نشود و آموخته های آنها ماندگار شود.

در ادامه علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی گفت : اردوهای راهیان نور پرمخاطب‌ترین فعالیت آموزش و پرورش است که این نشان دهنده همراهی نهادها و دستگاه های بیرونی مانند بسیج است.

رمضانی ادامه داد: ارتباط بسیج و معاونت پرورشی و فرهنگی در مقوله برگزاری اردوهای راهیان نور بی‌نظیر است. امیدوار هستیم که با تصمیماتی که گرفته می شود اردوهای راهیان نور را بتوانیم از آبان‌ماه آغاز کنیم.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور سال قبل به صورت مجازی گفت : شایسته است که از عوامل اجرایی که سال گذشته با تمام موانع اردوهای راهیان نور را به صورت مجازی برگزار کردند و بیش از از ۳۲ میلیون نفر بازدید از این اردوها را داشتند تقدیر و تجلیل شود.

وی ادامه داد: انقلاب ما را دفاع مقدس نگهداشته است ۳۶ هزار دانش آموز شهید و غریب ۵ هزار معلم شهید در این میان تقدیم شده است و به جز چند شهید شاخص بقیه دانش آموزان شهید مغفول باقی مانده اند.

رمضانی افزود: دبیرخانه اردوهای راهیان نور در استان اصفهان مستقر شده است و باید یک الگوسازی برای جشنواره راهیان نور طراحی کنیم که پس از اتمام اردوهای راهیان نور از نتایج این اردوها دانش آموزان بتوانند ثمرات بیشتری را برداشت کنند.

همچنین مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور ضمن تشکر از تشکیل جلسه و فرصت پیش آمده گفت: ما سرباز مجموعه معاونت پرورشی و فرهنگی هستیم و در این راه هر چه در توان داریم صرف خواهیم کرد.

وی گفت: در آموزش و پرورش مسئله بسیار فنی است زیرا ما با تربیت مستقیم دانش آموزان سر و کار داریم در اردوهای راهیان نور در سطح عملیاتی راهبردی برنامه هایی اجرا شده است .

باستان افزود: مقاوم‌سازی و تاب آوری نسل آینده در مقابل هجمه های بسیار دشمنان در گرو این چنین برنامه هایی است.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین مبنای فعالیت بسیج دانش آموزی است اردوهای راهیان نور نیز حوزه تربیت و پرورش را هدف قرار داده است پس باید فعالیت ها هدفمند تر باشند.

باستان با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت : این بیانیه مکمل سند تحول بنیادین است و برنامه های ما بر اساس این دو سند راهبردی طرح ریزی می شود.

رئیس بسیج دانش آموزی کشور گفت: ظرفیت تشکل‌ها باید در خدمت اردوهای راهیان نور باشد و بسیج نماینده سایر تشکل ها در این حوزه عمل می‌کند اما با حضور همه تشکل‌ها این فعالیت بسیار ارزشمند تر خواهد بود.

وی با اشاره به محور هایی که در قرارگاه راهیان نور مد نظر است ادامه داد: سه محور در این قرارگاه برای اردوهای راهیان نور مدنظر قرار دارد محور اول شاخص هایی را برای ارزیابی طراحی کرده‌ایم.، محور دوم نقش سایر دستگاه‌ها در این بین بسیار مهم است و باید از ظرفیت‌های آنها نیز استفاده شود و محور سوم مجازی و حقیقی بودن اردوهای راهیان نور است.

در ادامه جلسه نیز هر یک از اعضاء شرکت کننده این جلسه به بیان نقطه نظرات پیشنهادات و انتقادات خود را در رابطه با برگزاری اردوهای راهیان نور پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار