اظهارات سخیف مکرون تهدید کننده صلح و هشدار برای سازمان ملل است

تهران (پانا) - کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای تاکید کرد که اظهارات سخیف رییس جمهوری فرانسه به بهانه آزادی بیان، احساسات یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مسلمان را جریحه دار کرده است، اقدام مذمومی که می‌تواند تهدید کننده صلح و امنیت بین‌المللی و هشدار جدی برای سازمان ملل متحد باشد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
اظهارات سخیف مکرون تهدید کننده صلح و هشدار برای سازمان ملل است

به گزارش خانه ملت، در بیانیه کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی آمده است: ضمن محکوم کردن اقدام وقیحانه رییس جمهوری فرانسه در توهین به پیامبر (ص) خواستار مقابله جدی سازمان ملل با این‌گونه رفتارهای سخیف شد.

در این بیانیه آمده است: پیامبران الهی با پیام صلح و دوستی و همزیستی مسالمت آمیز تمام انسان‌ها را به سوی کمال و تعالی دعوت کرده‌اند. بر اساس آموزه‌های قرآن شریف، خداوند متعال پیامبران عظیم الشان را مبعوث نمود تا با تزکیه و تعلیم کتاب و حکمت به هدایت بشریت بپردازند و از ضلالت و تاریکی نجاتشان دهند.

این بیانیه می‌افزاید: خداوند متعال در هر امتی پیامبری برانگیخت تا به آنان بگویند خدا را بپرستید و از پرستش غیر خدا (طاغوت) خودداری کنید گروهی هدایت یافتند و گروه دیگر از طریق عناد و لجاج شایسته‌ گمراهی و ضلالت شدند همان کسانی که با گستاخی تمام به خود اجازه می دهند به پیامبری که مردم هم عصر ش او را محمد امین می‌خواندند و در مهربانی شهره آفاق بود، اهانت کنند.

در این بیانیه آمده است: در هیچ کدام از ادیان توحیدی مجوزی برای تحقیر، توهین و انجام رفتاری خلاف شأن و کرامت انسانی وجود ندارد و موحدان واقعی اثبات کرده‌اند که با تأسی به آموزه‌های دینی مدافعان واقعی کرامت، حقوق و آزادی بشریت هستند. بدون شک هر فردی که خلاف این امر عمل کند نه تنها هیچ نسبتی با ادیان الهی ندارد بلکه به حداقل اصول انسانی نیز پای بند نبوده است.

کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در این بیانیه تاکید کرد: طبق اصول و قواعد حقوق بشر بین المللی (ماده ۱۸ میثاق حقوق مدنی و سیاسی) رعایت و حفظ سلامت و اخلاق عمومی و حقوق و آزادی‌های اساسی دیگران از نکات بسیار مهم در تحدید بیان و اظهارات افراد است اما موجب تأسف است که در جهان امروز افرادی با نقض قوانین بین المللی حقوق بشر به مقدسات اسلامی از جمله قرآن شریف و پیامبر عظیم الشأن اسلام اهانت می کنند و مورد حمایت بعضی از مسئولین جاهل قرار می‌گیرند.

این بیانیه می‌افزاید: بدون شک اظهارات سخیف رییس جمهوری فرانسه به بهانه آزادی بیان، احساسات یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مسلمان را جریحه دار کرده و موجب تنفر پراکنی در جامعه جهانی را فراهم کرده است، اقدام مذمومی که می‌تواند تهدید کننده صلح و امنیت بین‌المللی و هشدار جدی برای سازمان ملل متحد باشد.

در این بیانیه آمده است: همانطور که در ماده (۲۰) میثاق حقوق مدنی و سیاسی تصریح شده است هر گونه دعوت (ترغیب) به کینه (تنفر) ملی یا نژادی یا مذهبی که محرک تبعیض یا مخاصمه یا اعمال زور باشد به موجب قانون ممنوع است.

کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در این بیانیه ضمن محکومیت شدید این اقدامات غیرقانونی و غیر عقلانی، انتظار دارد سازمان ملل متحد چاره اندیشی مؤثری برای مقابله با این اقدامات سخیف انجام دهد.

نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» طی روزهای گذشته کاریکاتورهای توهین‌آمیزی را نسبت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) منتشر کرد که با حمایت رییس ‌جمهوری فرانسه همراه شد.

«امانوئل مکرون» رییس‌جمهوری فرانسه یکشنبه ‌شب در پیامی توییتری نوشت: ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. ما با روحیه‌ای صلح‌جویانه به همه تفاوت‌ها احترام می‌گذاریم. ما گفتار نفرت‌پراکنانه را نمی‌پذیریم و از گفت‌وگوی عقلانی دفاع می‌کنیم. ما همیشه در طرف کرامت انسانی و ارزش‌های جهان شمول خواهیم ماند.

مکرون پس از قتل فردی که تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص) را در کلاس‌های درس به نمایش می‌گذاشته، ضمن حمایت از انتشار چنین تصاویری، به بهانه آزادی بیان تاکید کرد که کشورش به پشتیبانی از انتشار این تصاویر ادامه خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار