امانی: حضرت محمد(ص) پیام آور صلح، دوستی و برابری برای جهانیان است

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
امانی: حضرت محمد(ص) پیام آور صلح، دوستی و برابری برای جهانیان است

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، متن پیام محمود امانی تهرانی به شرح زیر است:

خدای متعالی حضرت محمد مصطفی(ص) را به عنوان پیامبر رحمت برای جهانیان فرستاده است:« و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین» و ما تو را جز مایه رحمت برای جهانیان نفرستاده ایم(سوره انبیاء، آیه 107)

او پیام آور مهر، دوستی، محبت، مهربانی، صداقت، امانت و عزت، کرامت، علم و فضیلت است از این روی خدای متعال او را صاحب اخلاق عظیم معرفی کرده است:« وانک لعلی خلق عظیم» بی گمان تو دارای خلق و خوی بسیار بزرگ هستی(سوره قلم، آیه 4)

او رمز محبت، تجسم کمالات و ارزش ها، نماد عزت و سرافرازی فرزندان آدم و مظهر همه خوبی هاست. آیا از پیامبری با این اوصاف و کمالات جز خوبی، مهربانی، صلح و دوستی می توان چیز دیگری سراغ داشت؟

او هنوز به رسالت مبعوث نشده بود که به خاطر امانت داری و صداقت در گفتار و رفتار در میان مردم مکه به «محمد امین» مشهور شده بود، در میان مردمی که در آن دوران نژادپرستی، برده داری، دخترکشی، ظلم و ستم نسبت به زیردستان رواج داشت؛ آمد تا امتیازات قومی، نژادی و مذهبی را که ریشه در جاهلیت و عقب ماندگی ذهنی و فکری آنان داشت از میان بر دارد و همه فرزندان آدم را از لحاظ حقوق انسانی در کنار هم قرار دهد تا کسی از حقوق فردی و اجتماعی محروم نشود.

پیامبر اسلام فاتح قلوب تمامی انسان‌های آگاه و اندیشمندان جهان و منادی انسانیت، برابری و صلح و آرامش است که بسیاری از سیاستمداران و دانشمندان جهان از جمله: مهاتما گاندی، جواهر لعل نهرو، کارل مارکس، ولتر فرانسوی،پیرسیمون لاپلاس، ارنست هگل،هربرت جرج ولز، گوته، ویل دورانت، تولستوی و... بر حقانیت حضرت محمد(ص) و جهانی شدن دین اسلام شهادت داده اند و او را بزرگترین مصلح و حامی صلح و آرامش بشریت دانسته اند.

حضرت محمد(ص)؛ آیینی را برای انسانها آورد که دوری از تهمت، افترا، آبروریزی و خشونت از یک سو؛ محبت، عطوفت و مهربانی از سوی دیگر در آن موج می زند و انسان‌ها را به تعامل، همدلی و دوستی با یکدیگر دعوت می‌کند تا جهانیان در مسیر تکامل حرکت کرده و به سر منشا کمال لایزال الهی برسند.

مدعیان تمدن و دموکراسی غرب که دهها سال است دستشان به خون ملت های مظلوم و بی گناه آلوده است، چطور به خود اجازه می‌دهند که به پیام آور مهر، محبت، مهربانی، صلح، رحمت و آرامش اهانت کنند. چگونه این کشورها می توانند از آزادی بیان سخن بگویند وقتی که هر اعتراض به حقی را با زندان و زور پاسخ می دهند، اما توهین به مقدسات دو میلیارد مسلمان جهان را به بهانه آزادی بیان نادیده می گیرند. آیا وقت آن نرسیده است که مقایسه ای بین جایگاه ادیان الهی در میان مسلمانان و کتاب آسمانی آنان با مکاتب بشری انجام دهند تا به عمق ارزش‌های اخلاقی دین مبین اسلام بیشتر پی برده و به حقانیت آن اذعان نمایند.

بنابراین وقت آن رسیده همه ملتهای مسلمان، آزادیخواهان و صلح طلبان جهان در برابر توطئه اسلام هراسی و توهین به پیامبران و ادیان الهی با هم متحد شوند و اجازه ندهند به بهانه آزادی بیان به مقدسات ادیان دیگر اهانت کنند.

روابط عمومی و اموربین الملل شورای عالی آموزش و پرورش اهانت به مقدسات بیش از دو میلیارد مسلمان و ادیان الهی توسط دولت ونشریه فرانسوی را کاری بسیار ناپسند و نابخشودنی دانسته که از خوی استعماری کشورهای مدعی دموکراسی و آزادی بیان نشات گرفته است؛ از همه ملتها، اندیشمندان، سازمانهای بین المللی، انجمن ها، گروهها، احزاب سیاسی و اجتماعی جهان دعوت می کند تا این حرکت ناپسند و حقارت آمیز دولت و نشریه فرانسوی را محکوم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار