غربالگری بیش از 75 درصد از دانش آموزان اردبیلی در پروژه " کوچ"

اردبیل (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از غربالگری بیش از 75 درصد از دانش آموزان این استان در پروژه " کوچ"خبرداد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
غربالگری بیش از 75 درصد از دانش آموزان اردبیلی در پروژه " کوچ"

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، احمد ناصری در جلسه ارائه گزارش اجرای طرح " کنترل وزن و چاقی " دانش آموزان استان به معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت متبوع که بصورت تصویری برگزار شد، با عنوان اینکه این طرح موجب رشد سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش شده است، اظهار کرد: اجرای این طرح در شرایط شیوع ویروس کرونا با استقبال خوبی از سوی خانواده ها مواجه شده است و به موازات آن جو روانی مثبتی را در استان ایجاد کرده است.

او در ادامه به تاثیر این طرح بر سلامت روانی و جسمانی دانش آموزان اشاره کرد و افزود: بدون شک این طرح تاثیر بسزایی در بهبود ارتباطات اجتماعی و یادگیری دانش آموزان خواهد داشت.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان اجرای این طرح در استان موجب ارتقا سطح آگاهی عمومی بویژه خانواده ها را به‌دنبال داشته است.

ناصری در بخش دیگری از سخنانش گفت: بعد از ابلاغ دستورالعمل طرح کوچ به مناطق و نواحی، استقرار ساختار پیش بینی شده و ارکان اجرای بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته است.

او با عنوان اینکه این طرح در دستور کار شوراهای آموزش و پرورش استان و شهرستان های نیز قرار گرفته است، تصریح کرد: جلب مشارکت نهادها و سازمان هایی همچون صدا وسیما، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری ها در این طرح به‌خوبی در استان مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: از ظرفیت های رسانه ای استان با محوریت صدا و سیما و فضای مجازی داخلی برای تبیین و تشریح اهداف طرح استفاده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار