رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران مطرح کرد

انتقاد از تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری

تهران (پانا) - رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران در خصوص تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری گفت امروز ششم آبان است و هنوز تعداد قابل توجهی از کارگران پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری حقوق خود را دریافت نکرده اند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد از تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری

افشین حبیب زاده در دویست و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه عمده کارگران پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری، حداقل بگیر هستند که دریافتی آنها حدود دو میلیون است، اظهار کرد: پرداخت حقوق دو میلیون تومانی کارگران حدود دو هفته طول می کشد. آیا این ظلم نیست؟ چه کسی مسئول رسیدگی به این امر است؟ این کارگران تحت امر شهرداری هستند که خانواده دارند و اجاره خانه پرداخت می کنند.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با توجه به گرانی ها خرید یک وعده مایحتاج عادی حداقل یک میلیون تومان می شود، تصریح کرد: چگونه می توان تصور کرد کارگری را که هم باید اجاره خانه بدهد و هم مایحتاج خانواده خود را تامین کند، با تاخیر حقوق دریافت کند؟

وی با تاکید بر اینکه با پیمانکارانی که سر موعد حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کنند، باید برخورد و در لیست سیاه قرار بگیرند، گفت: حقوق کارگران نهایت باید در اول هر ماه پرداخت شود که اگر این امر رعایت نشود به شخصه از آن پیمانکاران شکایت خواهم کرد.

حبیب زاده به وضعیت نیروهای شهربان و حریم بان نیز اشاره کرد و گفت: نیروهای حریم بان و شهربان که قراردادشان از شرکت هادیان به قرارداد با شرکت های پیمانکاری تبدیل شده به شدت در تنگنا هستند که متاسفانه حقوق آنها در حوزه دستمزد، بیمه و مسائل بهداشتی رعایت نمی شود و اساسا رها شده اند.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تماس‌های مکرر نیروهای شهربان و حریم‌بان اظهار کرد: اگر حواسمان به این افراد نباشد پس نمی توان انتظار داشته باشیم که خدمات خوبی از آنها دریافت کنیم البته این افراد به وظایف خود به خوبی عمل می کنند ولی این هم حدی دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار