مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر:

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی تحقق شعار دانش آموزمحوری و تقویت حس مسئولیت پذیری است

اسلامشهر(پانا) - مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر از برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی به صورت الکترونیکی و در بستر شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) در روز سه شنبه ششم آبان ماه سال جاری همزمان باسراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شوراهای دانش‌آموزی تحقق شعار دانش آموزمحوری و تقویت حس مسئولیت پذیری است

حسینعلی بنار، مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر درگفت و گو با پانا و در آستانه برگزاری بیست و سومین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی در سخنانی اظهار کرد: شورای دانش‌آموزی مدارس می‌تواند در عملیاتی شدن سند تحول بنیادین به عنوان مهم‌ترین سند بالادستی آموزش و پرورش نقش آفرین باشد، چراکه روح اصلی سند تحول تربیت اجتماعی و فراگیری مجموعه‌ای ازمهات‌های اعتقادی، اجتماعی، زندگی و آیینی است.

او بیان کرد: بهره‌مندی از توانمندی و تقویت حس مسئولیت‌پذیری در نسل آینده کشور و تحقق شعار دانش‌آموز محوری و دانش‌آموزباوری در آموزش و پرورش، تمرین مشارکت‌جویی در مدرسه، تربیت نیروی انسانی و شهروند با بصیرت سیاسی و اجتماعی، تکریم عملی دانش‌آموزان و استفاده از دیدگاه‌های آنان در بهبود امور تربیتی و آموزشی مدرسه از جمله،اهداف شوراهای دانش‌آموزی است.

بنار افزود: داوطلبان عضویت در شورای دانش‌آموزی باید دارای شرایطی از جمله رعایت اخلاق و ارزش‌های اسلامی، مقبولیت در بین دانش‌آموزان، داشتن روحیه مسئولیت‌پذیری و توان ایجاد ارتباط با دیگران، برخورداری از نظم و انضباط تحصیلی و پای‌بند به رعایت قوانین مدرسه و برخورداری از وضعیت تحصیلی متوسط و رو به رشد باشند.

او تصریح کرد: در انجمن‌های شورای دانش‌آموزی، جمعی از دانش‌آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های تحقیقی، اجرایی در یکی از زمینه‌های اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی، دفاعی، زیستی، ورزشی و موارد مشابه با مسئولیت دانش‌آموزان منتخب و با همکاری و نظارت مدیر و معاون پرورشی و تربیت بدنی در یک واحد سازمان‌دهی می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر خاطر نشان کرد: دانش آموزان آموزش و پرورش اسلامشهر نیز همراه با سراسر کشور در روز ششم آبان به صورت الکترونیکی و در بستر شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) در انتخابات شورای دانش آموزی حضوری فعال خواهند داشت.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار