دغدغه های دانش آموزان درباره نحوه برگزاری امتحانات پیش‌رو

تهران (پانا) - بعد از گذشت یک ماه از شروع دومین سال تحصیلی کرونایی علاوه بر آموزش ها، تا دو ماه دیگر شاهد برگزاری امتحانات هستیم که نحوه برگزاری این امتحانات هم چالشی اساسی برای آموزش و پرورشی هاست. 

کد مطلب: ۱۱۳۳۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
دغدغه های دانش آموزان درباره نحوه برگزاری امتحانات پیش‌رو

در این رابطه گفت و گوی کوتاهی با دو دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان فرهنگ داشتیم تا علاوه بر آموزش ها، نظرشان را در مورد برگزاری امتحانات در بستر شاد بپرسیم.

نخستین سوال در رابطه با برنامه شاد و تغییرات آن از سال گذشته تا الان بود که در پاسخ به این سوال ساغر تاران، دانش آوز پایه یازدهم دبیرستان فرهنگ منطقه ۵ گفت: با وجود تغییرات زیادی که برنامه داشته، اما سرعت آن همچنان پایین است و در بیشتر موارد پاسخگوی نیاز دانش آموزان به ویژه دبیرستانی ها نیست.
اما ریحانه مژگانی دیگر دانش آموز این دبیرستان در جواب این سوال نظر مخالفی دارد و گفت: این برنامه نسبت به پارسال از سرعت بهتری برخوردار شده و امکانات این برنامه از جمله امکان حضور غیاب و داشتن کانال های مجزا برای دروس مختلف از طرف آموزش و پرورش در روند یادگیری کمک زیادی می کند.
در ادامه صحبت ها نظرشان را درباره برگزاری امتحانات در این فضا جویا شدیم که در جواب ساغر تاران گفت: برگزاری امتحانات اگرچه به صورت حضوری خطرناک و تهدید بزرگی برای دانش آموزان است، اما با مدیریت صحیح مدارس می توان شاهد برگزاری امتحانات به شکل حضوری بود و در این صورت دانش آموزان مطالب را به خوبی یاد می‌گیرند و معلمان هم بازخورد خوبی از تدریس شان می‌گیرند.
ولی ریحانه مژگانی با اشاره به وضعیت قرمز شهرهای ایران گفت: برگزاری امتحانات به شکل غیرحضوری مطمئن تر است و روند ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد و یا تا حدی ثابت نگه می دارد.
همچنین وی در رابطه با برگزاری امتحانات در برنامه شاد افزود: اگر سرعت شاد و امکان امتحان تصویری در آن برگزار شود، می‌توان از آن استفاده کرد و در این صورت حق کسی هم ضایع نخواهد شد.

البته شرایط بیماری در حال حاضر ثابت نیست و ما هر روز آمار جدیدی از مبتلایان می شنویم، امتحانات مدارس هم که قرار بود حضوری برگزار شوند، هنوز بلاتکلیفند. با خبری که مدتی قبل در شبکه خبر اعلام شد مبنی بر امکان برگزاری امتحانات در بستر شاد، گمانه زنی ها در این رابطه بیشتر شد و همه منتظر اعلام رسمی آموزش و پرورش هستند.

*مونس پورعلی، خبرنگار دانش آموز منطقه ۵

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار