مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران :

مشارکت اولیا و مربیان ویژگی منحصر به فرد آموزش و پرورش توسعه‌یافته است

تهران(پانا)- بمناسبت بزرگداشت هفته پیوند، جلسه ویدئو کنفرانس با حضور محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ، سرپرست انجمن اولیا و مربیان وکارشناسان انجمن اولیا و مربیان استان و مناطق و مدیران و اولیای منتخب مناطق تابع در سالن شهید سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت اولیا و مربیان ویژگی منحصر به فرد آموزش و پرورش توسعه‌یافته است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران محمد صیدلو در جلسه ویدئو کنفرانس بزرگداشت پیوند انجمن اولیا و مربیان با اشاره به تاریخچه انجمن اولیا مربیان ایران گفت: انجمن خانه و مدرسه در سال ۱۳۲۶ در ایران به وجود آمد و در مهرماه ۱۳۴۶ انجمن خانه و مدرسه به نام «انجمن ملی اولیا و مربیان» تغییر نام و امروزه عنوان «انجمن اولیا و مربیان» را به خود گرفته‌ است. در همین راستا هفته پیوند اولیا و مربیان هر ساله در ایران از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ مهرماه برگزار می‌شود که هیئتی منتخب از پدران و مادران، دانش‌آموزان و مربیان، با هدف همکاری در راه پیشبرد امور آموزش و پرورش دانش‌آموزان، اولیا و مربیان گرد هم می‌آیند.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت و اهمیت تشکیل شورای انجمن اولیا و مربیان و شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: مسئله شورای انجمن و شورای آموزش و پرورش فراتر از مسئله آموزش و پرورش است. مسائل شهروندانی است که جامعه و آینده را خواهند ساخت و این بسیار قابل تامل است.

رئیس شورای انجمن اولیا و مربیان استان درخصوص اهمیت نقش آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور است که بر تمامی مناسبات موثر است چرا که رسالتش همانا ساختن انسان است.

صیدلو با تاکید بر اینکه زندگی سالم اتفاقی نیست بلکه محصول تعلیم و تربیت صحیح است، تصریح کرد: تعلیم و تربیت دو بال پرواز هستند، تعلیم اگر در بستر تربیت نباشد آسیب‌زا می‌شود. با کمک علم می‌توان هم انرژی هسته‌ای تولید کرد هم بمب اتمی ساخت، علم باید انسانی و اخلاقی شود اگر علم انسانی و اخلاقی نشده باشد، محصول آن بمب اتمی می‌شود که بسیار خطر آفرین بوده و منطبق بر موازین اسلامی و اخلاقی نیست. اگر ما نتوانیم این ماموریت انسان‌سازی را بخوبی انجام دهیم موفق نخواهیم شد انسانی تربیت کنیم که از خوبی‌ها استقبال کند و از بدی‌ها دوری نماید .

صیدلو با تاکید بر بازنگری ارتباط خانه و مدرسه گفت: پاسخ این بازنگری و ارزیابی ما را در طراحی مجدد و ساز و کار ارتباط خانه و مدرسه کمک خواهد نمود، کارگروه مهارت‌ها و تخصص‌های اولیا باید فعال‌تر از گذشته باشد و ما باید اجازه دهیم اولیا در کنار مربیان و مدرسه باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ما باید از ظرفیت‌ها و مهارت‌ها و تخصص‌های اولیا استفاده نمائیم زیرا اولیا و مربیان و دانش‌آموزان بزرگترین سرمایه‌های آموزش و پرورش هستند، تصریح کرد: ما باید از این ظرفیت‌ها در راستای اجرایی شدن اهداف آموزش و پرورش و ساختن انسان‌های سالم و جامعه سالم تلاش و کوشش نمائیم و اجازه دهیم در مدارس قدرت تفکر تقویت شود و کسانی را تعلیم و تربیت نمائیم که حال کشور و جامعه جهانی را روز به روز بهتر کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار