پیام‌های ویژه یک خرید عجیب؛ از محرومیت بزرگ تا پایان دوران حضور آقای شماره یک

تهران (پانا) - باشگاه استقلال تهران با بازیکنی که چندی پیش قراردادش را با این تیم فسخ کرده بود، قراردادی سه ساله امضا کرد؛ قراردادی که می‌توان از آن نکته‌ای ویژه را دریافت.

کد مطلب: ۱۱۳۲۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
پیام‌های ویژه یک خرید عجیب؛ از محرومیت بزرگ تا پایان دوران حضور آقای شماره یک

حرکات عجیب در فوتبال ایران کم نیست و اینکه قراردادی دور از انتظار در باشگاه‌های سطح اول ایران بسته شود، موضوع جدیدی نبوده و با این روند مدیریت ادامه‌دار هم خواهد بود؛ اتفاقی که امروز درباره استقلال تهران رخ داده و دومین تیم پرهوادار فوتبال ایران با شوک خبری عقد قراردادی سه ساله روبرو شده است.

از فسخ تا عقد

صبح امروز رسانه رسمی باشگاه استقلال با انتشار خبری اعلام کرد که حسین پورحمیدی که فصل گذشته بازیکن استقلال تهران بود اما قراردادش را با این باشگاه فسخ کرده بود، با عقد قراردادی جدید و به مدت 3 فصل یکبار دیگر به استقلال تهران پیوسته است، قراردادی که هر چند در نگاه اول شاید موضوعی عادی به نظر برسد اما با مرور اتفاقات اخیر باشگاه استقلال، می‌توان به پیام‌های مهمی درباره آن رسید و احتمالات ویژه‌ای را بررسی کرد.

حسین پور حمیدی که فصل گذشته حتی در یک بازی هم فرصت حضور در دروازه استقلال را پیدا نکرد و به صورت کامل ذخیره سید حسین حسینی بود، شهریور ماه در حالی قراردادش را با استقلال فسخ کرد که به صراحت در مصاحبه‌هایش گفته بود که به علت اینکه در استقلال به او بازی نرسیده این تیم را ترک کرده است و دوست دارد به تیمی برود که فرصت بازی به او برسد.

استقلال به صورت اسمی فعلا دو گلر بزرگ (سید حسین حسینی و رشید مظاهری) را در لیست خود دارد و به صورت طبیعی اگر این گلرهای اسمی به رسمی تبدیل شوند؛ پورحمیدی گلر سوم خواهد شد. به عبارت دیگر نمی‌توان پذیرفت بازیکنی که به علت عدم حضور در زمین تیم را ترک کرده، یکبار دیگر به این برگردد و اینبار شرایطی سخت‌تر از قبل را تجربه کند.

نکته مهم است است که حسین پورحمیدی چون گلر دوم بود و فرصت بازی نداشت قراردادش را با استقلال فسخ کرد و اینکه بخواهد در فصل جدید به صورت کامل قید بازی کردن را بزند این بار به جای نیمکت از روی سکو بازی استقلال را تماشا کند، چیزی شبیه به محال است. به طور عادی اگر مظاهری، حسینی و پورحمیدی در لیست استقلال باشند، از بین مظاهری و حسینی یک نفر درون دروازه خواهد بود و یک نفر دیگر روی نیمکت خواهد نشست و نفر سوم که پورحمیدی است از روی سکو بازی را تماشا خواهد کرد. حالا آیا گلری که نفر دوم بودن و بازی نرسیدن را با حضور کامل روی سکو، سخت می‌دانست آیا حاضر است به قید همه چیز را بزند و سکونشین شود؟ احتمالی که کاملا منتفی است و باید حضور همزمان این سه نفر را به نوعی غیر ممکن دانست.

پیام‌های ویژه یک قرارداد جدید

با مقدمه‌ای که در بخش اول گزارش آمد، مشخص شد که حضور همزمان سید حسین حسینی، رشید مظاهری و حسین پورحمیدی در استقلال غیر ممکن است و در این بین باید اتفاقی ویژه در راه باشد که پورحمیدی قبول کرده بعد از فسخ قرارداد باز هم قرارداد جدید و اینبار به مدت 3 سال را با استقلال تهران امضا کند. اما این احتمالات و یه عبارت دیگر پیام‌های ویژه عقد قرارداد با حسین پورحمیدی چیست؟

معمای رشید

استقلال همچنان از نقل و انتقالات محروم است و 400 هزار دلار دیگر باید به وینفرد شفر پرداخت کند تا فیفا پنجره نقل و انتقالات این تیم را باز کند. از طرف دیگر براساس اعلام رسمی سازمان لیگ فوتبال ایران زمان نقل و انتقالات و ثبت قرارداد بازیکنان ساعت 24 امشب سی‌ام مهر به پایان خواهد رسید و تیم‌ها از صبح فردا تا زمستان 99 تنها با بازیکنی می‌توانند قرارداد امضا کنند که بازیکن آزاد است و با تیمی قرارداد ندارد.

هر چند در نگاه ساده می‌توان پذیرفت که بازیکن‌های جدید استقلال با توجه به اینکه به عنوان بازیکن آزاد به این تیم آمده‌اند، می‌توانند پس از 30 مهر هم قرارداد خود را ثبت کنند، اما با توجه به اینکه مشخص نیست چه زمانی استقلال می‌تواند پرونده وینفرد شفر را ببندد، بازیکن سطح بالایی که ریسک منتظر استقلال ماندن را کند شاید پیدا نشود. در کنار پرونده وینفرد شفر، نباید از این نکته غافل شده که پرونده بزرگ‌تر برای استقلال در راه است و به زودی حکم محکومیت این تیم در ماجرای آندره‌آ استراماچونی صادر خواهد شد و دردسرهایی بزرگ‌تر از سرمربی آلمانی بر سر راه این تیم پر هوادار است.

از طرف دیگر پرونده فسخ قرارداد رشید مظاهری با تراکتور تبریز و پیوستن او به استقلال تهران همچنان باز است و فعلا حکمی درباره این گلر ملی‌پوش صادر نشده است اما احتمال اینکه محرومیت 4 تا 6 ماهه برای رشید مظاهری در نظر گرفته شود، زیاد است.

آقای شماره یک رفتنی است؟

بحث جدایی سید حسین حسینی از استقلال در زمان حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا مطرح شده بود و حالا شاید پالس‌های مهم رسیده است که حسینی زمستان سال جاری استقلال را ترک خواهد کرد و مظاهری در این تیم تنها می‌شود که پورحمیدی یکبار دیگر قانع شده به این باشگاه برگردد و البته مهم‌تر اینکه این گلر 22 ساله اطمینان خاطر پیدا کرده که اتفاقات فصل گذشته برای او تکرار نخواهد شد و این بار فرصت بازی پیدا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار