برپایی دومین نمایشگاه خوشنویسی "مشق احساس" در شیروان

شیروان(پانا)- به مناسبت گرامی داشت هفته خوشنویسی، دومین نمایشگاه خوشنویسی با عنوان "مشق احساس" با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و جمعی از اعضای انجمن خوشنویسان شیروان در محل دفتر این انجمن افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
برپایی دومین نمایشگاه خوشنویسی "مشق احساس" در شیروان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در آیین افتتاح این نمایشگاه با بیان تبریک هفته خوشنویسی گفت: هنر خوشنویسی جلا دهنده روح و روان انسان است و هنرمندان خوشنویس چراغ هنر را روشن و فروزان نگه داشته اند و با عشق و علاقه آن را دنبال می کنند.

حسین فرخنده افزود: اگر هنر و هنرمندان شاد و باطراوت باشند جامعه نیز شاد و با نشاط خواهد بود و اثر آثار شما عزیزان، طیف وسیعی از جامعه را در بر خواهد گرفت و اگر این چراغ هنر، فروزان تر و مثمر ثمرتر باشد خیلی از نارسایی ها و چالش های ارتباطات، به‌وسیله آن مرتفع خواهد شد.

وی با بیان تشکر از تلاش های استاد گرانقدر علی رحیمی به عنوان مسئول انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان و دبیر برگزاری دومین جشنواره استانی خط تحریری و همچنین سایر اعضای انجمن اظهار کرد: آثار همه شما هنرمندان که در قالب عبارات، جملات و اشعار نقش بسته بسیار ارزشمند است و برپایی این نمایشگاه فرصتی را فراهم کرد تا در خدمت همه شما هنرمندان عزیز باشیم.

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه انفرادی آقای سید مجتبی سیدی است که تعداد ۷۵ اثر را در قالب ترکیب های ازاد خط شکسته به مناسبت هفته خوشنویسی در انجمن خوشنویسان شیروان در معرض نمایش گذاشته است.

علی رحیمی افزود: جناب آقای سید مجتبی سیدی دارای مدرک فوق ممتاز خوشنویسی در خط شکسته و فارغ التحصیل انجمن خوشنویسان شعبه شهرستان شیروان می باشند و در حال حاضر نیز با این انجمن همکاری داشته و از عاشقان هنر خوشنویسی محسوب می شوند که از شهرستان درگز به اتفاق سه نفر دیگر از دوستان تا شهرستان شیروان به عشق فراگیری هنر خوشنویسی همه این مسیر را در سال های گذشته طی کرده و سختی ها را تحمل می کردند و امروز بسیار خرسندیم که زحمت ها و تلاش های این دوستان به ثمر رسیده و اینک خود منشأ خیر و برکت هستند.

سید مجتبی سیدی که آثار وی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است نیز گفت: بیست سال پیش اولین نمایشگاه مشق احساس با حضور استاد بزرگوار و محبوب جناب آقای علی رحیمی در شهرستان درگز برپا شد و امروز به جهت قدردانی از این استاد عزیزم در جمع شیروانی های خونگرم و هنرمند و با حضور مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی جناب آقای حسین فرخنده و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان جناب آقای ابراهیم عباسپور و میهمانان ارجمند در دومین نمایشگاه خوشنویسی "مشق احساس" در همراهی جناب استاد علی رحیمی درس پس داده شد.

وی با بیان اینکه بعد از بیست سال به رسم مهر و ادب دعوت هستید بر دیدگانمان به تماشای دومین نمایشگاه خوشنویسی "مشق احساس" در موطن دیگرم شیروان، افزود: همیشه و تا ابد هنرم را مدیون استاد فرهیخته و معلم عشق، استاد علی رحیمی خواهم بود و این منظر عشق و علاقه ای است که با گذشت بیست سال با رنج ها و سختی هایش نتوانست هیچ خللی در تکرار سیاه مشق های زندگیم وارد سازد.

سیدی در ادامه با بیان اینکه به تمنای مهر و نوازش قلم بدیع صنع، قدم پر الطفات شما عزیزان را در این نمایشگاه به دیده منت، خوش آمد می گوییم اظهار کرد: این مجموعه ترکیب‌های آزاد خط شکسته است که در طی چندین سال کوشش سرانجام در روزهای کرونا تکمیل و عرضه شد که امیدوارم باب میل هنرمندان این شهرستان قرار بگیرد.

در حاشیه برپایی این نمایشگاه از آقایان حبیب قربان زاده با عنوان (خوشنویس پیشکسوت)، سید مجتبی سیدی ( ارائه دهنده آثار خوشنویسی در نمایشگاه مشق احساس)، حسینعلی ظفری و خانم ها مبینا ظفری و طهورا ظفری با عنوان (خانواده شرکت کننده در جشنواره خط تحریری) و خانم هما بهادریان با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

لازم به یادآوری است که این نمایشگاه به مدت دو هفته همه روزه در نوبت عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ واقع در خیابان شفا- شفای 5 پلاک 47 دایر می باشد و از همه علاقمندان جهت بازدید دعوت به عمل می آید.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار