نقش مدارس در محلات پررنگ خواهد شد

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به هفته پیوند اولیا و مدارس بیان کرد با وزارت کشور نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا نقش مدرسه در فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی محلات برجسته شود.

کد مطلب: ۱۱۳۲۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
نقش مدارس در محلات پررنگ خواهد شد

نورعلی عباس‌پور در گفت‌وگو با بخش باسخنگویان برنامه رویداد رادیو گفت‌وگو با اشاره به فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان و تمرکز بر روابط آموزشی و تربیتی میان نهاد مدرسه و خانه گفت: بخش مهم فعالیت ما، آموزش خانواده‌ها خاصه در حوزه بهداشت روانی است.

وی همچنین به کانال اولیا و مربیان در نرم افزار شاد اشاره کرد و از گذران ۲۱ دوره آموزشی بعد از کرونا تا امروز خبر داد.

به گفته عباس پور هر هفته یک دوره در این کانال بارگذاری می‌شود و سرفصل‌هایی نیز برای مدیران مدارس و خانواده‌ها آموزش داده می‌شود.

وی آموزش پایداری در مقابل استرس و تاب آوری در برابر ترس را اصلی ترین سرفصل‌های مورد نظر در این دوره‌های آموزشی عنوان کرد و افزود: خدمات مشاوره خانواده نیز با ۳۸۰ مرکز در کشور در خدمت خانواده هاست.

عباس پور همچنین از ۱۱۰ هزار ساعت مشاوره تلفنی به خانواده‌ها در ایام کرونا سخن گفت و ادامه داد: نماینده خانواده‌ها با مسئولان آموزش و پرورش مرتبط می‌شوند و چند نشست نیز با وزیر صورت گرفته است.

وی افزود: روز چهارشنبه نیز نشستی با وزیر بصورت ویدئو کنفرانس داریم و از هر استان سه مدرسه با داشتنِ انجمن‌های برتر، در این نشست شرکت کرده و دغدغه خانواده‌ها مستقیما با وزیر در میان گذاشته می‌شود و وزیر در مقام پاسخگویی بر خواهد آمد. انتخاب انجمن‌ها نیز بصورت مجازی صورت می‌گیرد که تا ۱۵ آبان تمدید شد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش همچنین شعار مدرسه، کانون تربیتی، محله را بر آمده از سند تحول و موکد کارکرد اجتماعی مدرسه و لزوم تعامل دانست و افزود: با وزارت کشور نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا نقش مدرسه در فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی محلات برجسته شود. در حال حاضر بیشتر اقدامات دانش آموزی در منازل انجام می‌گیرد و خانواده‌ها در زمینه تحصیلی، نیازمند آموزش هستند؛ خاصه در دوره ابتدایی که بسیاری از مادران خواهند توانست در نقش دستیار معلم آموزش ببینند.

وی همچنین آموزش مهارت ماندن در خانه را از دیگر محورهای آموزشی دانست و افزود: مدرسان ما نیز این دوره‌ها را می‌گذرانند و در حال اجرای آن هستیم.

عباس پور در بخشی دیگر از این مصاحبه رادیویی همچنین به مشکلات فضای مجازی برای دانش آموزان اشاره کرد و گفت: تاب آوری جزو موضوعاتی است که مورد نیاز خانواده هاست و با وجود اینکه فرزند در منزل است، باید مدیریت خشم و عصبانیت صورت گیرد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش همچنین مهارت گفت‌وگو را از موارد تاکیدی دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها برشمرد و افزود: فرزندان باید در منازل سرگرم بوده و ساعات و زمان خود را مدیریت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار